Αχ, ωραίες εποχές τότε που οι κονσόλες δεν είχαν διαδοθεί σε υπερθετικό βαθμό και το πατροπαράδοτο, το ορθόδοξο gaming στους υπολογιστές κυριαρχούσε στον ελεύθερό μας χρόνο.
Έλα να σε πάρουμε από το χεράκι και να σε ταξιδέψουμε σε χρονιές μακρινές, τότε που τα μάτια σου γίνονταν κόκκινα βάζοντας ανθρωπάκια να κάνουν ό,τι αρρωστημένο είχες κατά νου, και έσφαζες κόσμο και κοσμάκη στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
The Sims
Το 2000, η εταιρεία Maxis κυκλοφορεί ένα spin off του SimCity franchise το οποίο έμελλε να αλλάξει τον ρου της gaming ιστορίας. Στο παιχνίδι οι παίκτες μπορούν να ελέγχουν την καθημερινή ζωή εικονικών ανθρώπων, βάζοντάς τους να κάνουν κυριολεκτικά ό,τι θέλουν. Η επιτυχία της αρχικής κυκλοφορίας ήταν τέτοια που οδήγησε στη δημιουργία συνολικά επτά πακέτων επέκτασης, ενώ αποτέλεσε το πιο εμπορικό παιχνίδι παγκοσμίως, μετά από το Tetris.
Grand Theft Auto III
Στις αρχές του 21ου αιώνα, η Rockstar ήταν μια αναγνωρίσιμη, αν όχι αξιόλογη εταιρεία. GTA ήταν εκεί από την αρχή της ιστορίας της, αλλά σε μια εποχή όπου το 3D gaming απογειωνόταν, η λιτή 2D παρουσίασή του δεν το έκανε να ξεχωρίσει, ούτε η συνέχεια που κυκλοφόρησε δύο χρόνια αργότερα. Με την κυκλοφορία του GTA 3 το 2001, έγινε το μεγάλο «μπαμ» και οι gamers πήραν στα χέρια τους το απόλυτο crime simulation, ένα επικό παιχνίδι όπου ως κακοποιός μπορούσες να κάνεις ό,τι μα ό,τι ήθελες.
Half-Life 2
«Ήταν σαν μια ταινία καταστροφής γραμμένη από τον George Orwell και σκηνοθετημένη από τον Andrei Tarkovsky», αναφέρει ο Guardian για το σήκουελ της sci-fi fps σειράς παιχνιδιών και δε μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε. Ο επαναστατικός τίτλος της Valve κυκλοφόρησε το 2004 και έβαλε νέα δεδομένα, τόσο στο είδος του, όσο και στον τρόπο αφήγησης που ακολουθούσαν μέχρι τότε τα παιχνίδια. Η επιτυχία του ήταν τόσο μεγάλη που απέκτησε δεκάδες mod κατασκευασμένα από παίκτες – όπως το απίστευτα δημοφιλές και… λιωμένο στα internet café της Ελλάδας Counter-Strike.
Quake και Doom
Δυάδα φωτιά στα FPS (first person shooters), οι δύο τίτλοι των 90s από την id Software έβαλαν τα θεμέλια για την ανάπτυξη του είδους και κόλλησαν στις οθόνες των PC εκατομμύρια gamers από όλον τον κόσμο, οι οποίοι πυροβολούσαν ανελέητα πάσης φύσεως τέρατα, αλλά και μάχονταν μεταξύ τους σε επικά online multiplayer deathmatches. Τα τελευταία έδωσαν περαιτέρω ενδιαφέρον στο παιχνίδι, και οδήγησαν στη δημιουργία δεκάδων sequels.
Call of Duty
Η σειρά της Activision που έχει αποκτήσει εκατομμύρια φανατικούς και αφοσιωμένους θαυμαστές, ξεκίνησε δειλά με το πρώτο της παιχνίδι το 2003, το οποίο ήταν μια εντυπωσιακή προσομοίωση μαχών του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η τεράστια επιτυχία του οφείλεται στο ότι εισήγαγε μια νέα προσέγγιση στους συμμάχους, οι οποίοι ελέγχονταν από την AI, και βοηθούσαν τον παίκτη κατά τη διάρκεια των αποστολών, έχοντας ο καθένας τη δική του αντίληψη. Αυτό άνοιξε τον δρόμο για τα παιχνίδια συνεργασίας, σε αντίθεση με εκείνα που μέχρι στιγμής είχαν κυκλοφορήσει και εστίαζαν σε… μοναχικούς πολεμιστές.