Προσπάθησαν να κινηθούν μεταξύ Κρήτης – Καρπάθου και Ρόδου – Πώς τα
ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα τα «ξετρύπωσαν» και πώς οι φρεγάτες τα έκαναν να
περάσουν δύσκολες στιγμές
Την ώρα που το τουρκικό ερευνητικό Oruc Reis «σαρώνει» την ελληνική
υφαλοκρηπίδα, φτάνοντας μια ανάσα από την παραβίαση των ελληνικών χωρικών
υδάτων, οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συνεχίζουν να δίνουν τις δικές τους
απαντήσεις στους Τούρκους και μάλιστα, επί του πεδίου.
Αιχμή του δόρατος το Πολεμικό μας Ναυτικό, το οποίο αθόρυβα και με απόλυτο
επαγγελματισμό έχει καταφέρει να κυριαρχήσει στο Αιγαίο αυτές τις κρίσιμες
ημέρες, με τις μονάδες επιφανείας, τόσο στην πρώτη απόπειρα των Τούρκων στις
21 Ιουλίου να βγουν στο Αιγαίο, όσο και στη συνέχεια με την έξοδο του Oruc
Reis σε περιοχή της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, να παραδίδουν μαθήματα
ναυτοσύνης αλλά και ψυχραιμίας.
Το μεγάλο όπλο της Χώρας μας, τα πανίσχυρα ελληνικά υποβρύχια, συνεχίζουν να
αποτελούν το μεγάλο φόβο των Τούρκων, με τους «αόρατους κυνηγούς» να έχουν
προκαλέσει νευρικό κλονισμό στο τουρκικό καθεστώς. Αφενός γιατί παραμένουν
«αόρατα» και αφετέρου γιατί τα ελληνικά ελικόπτερα και αεροσκάφη
ανθυποβρυχιακού πολέμου έχουν μετατραπεί σε εφιάλτες για τα τουρκικά
υποβρύχια.
Η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους καλύτερους υποβρύχιους στόλους παγκοσμίως,
με τα υπερσύγχρονα σκάφη της να είναι ο μεγάλος φόβος των Τούρκων, ενώ η
γνώση του Αιγαίου από τα ελληνικά πληρώματα, τα οποία έχουν χαρτογραφήσει
κάθε σημείο του βυθού του Αρχιπελάγους, αποτελεί τεράστιο πλεονέκτημα.
Παράλληλα, τα ελληνικά υποβρύχια κλάσης «Παπανικολής» και «Ωκεανός», είναι
ορατά κατά περίπτωση, έχοντας τη δυνατότητα να παραμείνουν στο βυθό πολλές
ημέρες, χωρίς καμία ανάγκη να αναδυθούν. Αντιθέτως, τα τουρκικά υποβρύχια
πρέπει απαραίτητα να πραγματοποιούν «αναπνευστήρα» σχεδόν μία φορά το 24ωρο
προκειμένου να λειτουργήσουν οι μπαταρίες τους και να ανανεωθεί το οξυγόνο
στην καμπίνα.
Το «ξετρύπωμα» τριών εισβολέων
O ακήρυχτος «υποβρύχιος πόλεμος» στο Αιγαίο είναι σε πλήρη εξέλιξη, με
μονάδες επιφανείας, ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού πολέμου, αεροσκάφη
ηλεκτρονικού πολέμου, ακόμα και μη επανδρωμένα UAV, να ρίχνονται στη μάχη
προκειμένου να βρεθούν τα υποβρύχια του αντιπάλου.
Ο θαλάσσιος χώρος του Αιγαίου μάλιστα είναι ιδανικός για τη δράση των
υποβρυχίων, με τους «αόρατους κυνηγούς» να κρύβονται στο βυθό, ανάμεσα στα
χιλιάδες νησιά και βραχονησίδες «κλειδώνοντας» θαλάσσιες περιοχές.
Όπως έγινε γνωστό, την περασμένη Δευτέρα (19/10) και Τρίτη (20/10), οι
ελληνικές δυνάμεις κατάφεραν να εντοπίσουν τρία τουρκικά υποβρύχια τα οποία
προσπάθησαν να αναπτυχθούν στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Κρήτης, Καρπάθου και
Ρόδου και τα νησιά που βρίσκονται πιο βόρεια.
Στο κυνήγι των τουρκικών υποβρυχίων η Ελλάδα έριξε μια σειρά μέσων που
διαθέτει. Τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού που είναι εξειδικευμένες σε
ανθυποβρυχιακό πόλεμο με ενεργητικά και παθητικά σόναρ, αλλά και τα οργανικά
ελικόπτερα των φρεγατών που φέρουν ειδικό εξοπλισμό για ανθυποβρυχιακό
πόλεμο. Τα εν λόγω ελικόπτερα, βυθίζουν ειδικά σόναρ σε μεγάλο βάθος μέσα
στο νερό, ενώ αιωρούνται πάνω από την ύποπτη περιοχή.
Οι ώρες που ακολούθησαν για το πλήρωμα του τουρκικού υποβρυχίου, θα
μπορούσαν να χαρακτηριστούν και… εφιαλτικές, με τη φρεγάτα και το ελικόπτερο
να έχουν εγκλωβίσει τους Τούρκους εισβολείς, κάνοντάς τους να υποστούν
απίστευτο χουνέρι.
Τι συμβαίνει όταν ένα υποβρύχιο εντοπίζεται; Ο κυβερνήτης του υποβρυχίου,
όπως αναφέρει ο ΣΚΑΪ, μπορεί να αντιληφθεί άμεσα αν αναζητείται αλλά και
πότε έχει γίνει αντιληπτό, από τις κινήσεις των πλοίων επιφανείας που
κινούνται στην περιοχή. Κάθε πλοίο έχει τη δική του ηχητική υπογραφή και
συνεπώς ο χειριστής του σόναρ ενός υποβρυχίου μπορεί να αντιληφθεί όχι απλά
την κλάση, αλλά ακριβώς ποιο πλοίο βρίσκεται στο κατόπι του.
Ένα δεύτερο «κακό» σημάδι είναι όταν ο κυβερνήτης του υποβρυχίου ακούσει τον
ήχο που παράγει ελικόπτερο που πετάει χαμηλά. Το νερό σε αυτή την περίπτωση
δονείται καθώς χαμηλώνει προκειμένου να βυθίζεται το σόναρ του. Όταν τελικά
γίνει αντιληπτό το υποβρύχιο, τα πλοία επιφανείας ενεργοποιούν το
ηχοβολιστικό μηχάνημα που εκπέμπει έναν εξαιρετικά ισχυρό ήχο, το λεγόμενο
ping – όπως το αποκαλούν τα πληρώματα – είναι πολύ ισχυρό και μπορεί να το
καταλάβει όχι μόνο ο χειριστής αλλά και όλο το πλήρωμα, που αντιλαμβάνεται
τον ήχο σαν να βρίσκεται μέσα σε καμπάνα.
Αυτό συμβαίνει γιατί οι φρεγάτες, τα ελικόπτερα και τα υποβρύχια που ψάχνουν
το ένα το άλλο, προχωρούν σε εξαγωγή στοιχείων βολής, δηλαδή με τον υψηλής
συχνότητας ήχο εντοπίζουν με ακρίβεια μέτρου το αντίπαλο υποβρύχιο. Ο ήχος
που εκπέμπει το ενεργό σόναρ είναι πολύ δυνατός, απλώνεται στον βυθό και
όταν φτάσει στο υποβρύχιο, αντανακλάται στο μεταλλικό κύτος και επιστρέφει
σε δευτερόλεπτα, παρέχοντας πλέον την ακριβή θέση του υποβρυχίου.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΣΚΑΪ: