Τεράστια “χρυσή” ευκαιρία για την Ελλάδα να ανοιχθεί εμπορικά στον αραβικό
κόσμο
Η εκστρατεία για μποϊκοτάζ των τουρκικών προϊόντων στη Σαουδική Αραβία έχει
αποκτήσει τεράστια δυναμική, με τις περισσότερες εταιρείες και ιδρύματα που
δραστηριοποιούνται σε διάφορους εμπορικούς και βιομηχανικούς τομείς να
συμμετέχουν ολόψυχα στην προσπάθεια.
Υπήρξε μια τεράστια συμμετοχή στην εκστρατεία μποϊκοτάζ κατά των τουρκικών
προϊόντων την οποία ζήτησε ο ιδιωτικός τομέας του Βασιλείου από την περασμένη
εβδομάδα.
Ο Ajlan Al-Ajlan, πρόεδρος του Συμβουλίου του Σαουδαραβικού επιμελητηρίου,
δήλωσε ότι το μποϊκοτάζ θα κοστίσει στην τουρκική οικονομία σχεδόν 20
δισεκατομμύρια δολάρια.
«Νομίζω ότι η ακύρωση της μετάβασης στην Τουρκία 1,5 εκατομμυρίου Σαουδαράβων
τουριστών θα κοστίσει ακόμα πιο πολύ στην Άγκυρα,ενώ χιλιάδες επενδυτές
σε όλους τους τομείς, είτε πρόκειται για εισαγωγές, τουρισμό, επενδύσεις,
μποϊκοτάρουν καθετί τουρκικό, ώστε η Τουρκία να σταματήσει να ασχολείται με
την κυβέρνησή και τον λαό μας », είπε ο ίδιος.
Στο μποϊκοτάζ συμμετέχουν από το μικρότερο κατάστημα σε ένα απομακρυσμένο
χωριό μέχρι το μεγαλύτερο κατάστημα σε μεγάλες πόλεις της Σαουδικής Αραβίας,
και αφορά στην μη πώληση τουρκικών προϊόντων, αφού η τουρκική εχθρότητα προς
το Βασίλειο και τους πολίτες του δεν είναι πλέον κρυφή.
Το μποϊκοτάζ από εταιρείες και καταστήματα λιανικής στο Βασίλειο κλιμακώθηκε
κατά των τουρκικών προϊόντων, ως απάντηση στις πολιτικές παρέμβασης και
εχθρότητας της Τουρκίας προς το Βασίλειο καθώς και τις απόπειρες επέκτασης της
τουρκικής ηγεμονίας σε πολλές χώρες της περιοχής,τονίζουν σαουδαραβικές
δημοσιογραφικές πηγές.
Αρκετές γνωστές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των επίπλων και
των αλυσίδων λιανικής, οι οποίες διαθέτουν εκατοντάδες καταστήματα στη χώρα,
προσχώρησαν και αυτές στην εκστρατεία.
Πολλές εταιρείες ακινήτων και ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν ανακοινώσει τα
σχέδιά τους για μποϊκοτάζ των τουρκικών προϊόντων μέσω ανακοινώσεων που
δημοσιεύονται στους επίσημους λογαριασμούς τους στα κοινωνικά μέσα.
Υπάρχουν πολλές μεγάλες εταιρείες και εργοστάσια με επιχειρηματικές αλυσίδες
σε όλη τη χώρα και συνεχίζουν να συμμετέχουν στη δημοφιλή εκστρατεία για
μποϊκοτάζ των τουρκικών προϊόντων και περιλαμβάνουν τις εταιρείες Abdul
Latif, Al Watania Market, Al Qafari Furniture and Carpet Group, Tamimi
Markets, Al Othaim Αγορά, Astra Markets.
Αυτές οι εξελίξεις έρχονται σε μια στιγμή που οι πολιτικές της τουρκικής
κυβέρνησης, με επικεφαλής τον Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, και η παρέμβασή
του στις υποθέσεις πολλών χωρών στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, έθεσαν την
Τουρκία στο στόχαστρο, ενώ η τουρκική οικονομία υποφέρει από ανισορροπίες,
όπως η κατάρρευση της τουρκικής λίρας έναντι ξένων νομισμάτων και η αδυναμία
της κυβέρνησης να περιορίσει αυτήν την κατάρρευση.
Όλα αυτά επηρέασαν το νομισματικό αποθεματικό της Τουρκίας και συνέβαλαν σε
μεγαλύτερο δημοσιονομικό έλλειμμα, καθώς και στην έξοδο ξένων και τοπικών
επενδυτών σε ασφαλέστερες περιοχές.
Ο πρόεδρος της CSC Al-Ajlan ζήτησε ένα πλήρες μποϊκοτάζ της Τουρκίας όσον
αφορά τις επενδύσεις, τον τουρισμό και το εμπόριο, ως απάντηση σε αυτό που
θεωρούσε ο ίδιος ως αδίκημα από την Άγκυρα προς τη Σαουδαραβική ηγεσία.
Επανέλαβε επίσης πρόσφατα το αίτημά του προς όλες τις Σαουδαραβικές εταιρείες
να μην ασχολούνται με τουρκικές εταιρείες και προϊόντα.
Σε μια δήλωση στο λογαριασμό του στο Twitter, ο Ajlan ανέφερε: “Το λέω με
βεβαιότητα και σαφήνεια: Καμία επένδυση, καμία εισαγωγή, όχι τουρίστες …
Εμείς ως πολίτες και επιχειρηματίες δεν θα έχουμε καμία σχέση με ό, τι είναι
τούρκικο”.
Η Σ.Αραβία ξεσκεπάζει τα ψέματα και τις δόλιες πολιτικές πολλών πολιτισμένων
χωρών της ΕΕ, με προεξάρχουσες Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, ενώ ξεμπροστιάζει
ολόκληρο το σύστημα ηγεσίας της ένωσης.
Ελπίζουμε να ακούνε όλα αυτά οι ελληνικές αρχές και ειδικά οι Έλληνες
επιχειρηματίες για το σοβαρό μποϊκοτάζ των τουρκικών προϊόντων στην περιοχή
του Κόλπου, και να σπεύσουν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες στο μέτρο του
δυνατού, για να βοηθηθεί πρωτίστως και πάνω από όλα η ελληνική οικονομία με
την δημιουργία νέων ευκαιριών.