Περίπου 20 φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, κάνουν τεράστια βήματα στην πυραυλική και αεροναυτική επιστήμη.
Το thestival σας παρουσιάζει μερικά από τα project που “τρέχουν” και βρίσκονται στη ΔΕΘ. Ο εκθεσιακός χώρος του ΑΠΘ βρίσκεται στο Περίπτερο 14, stands 1 και 15.
Σχετικά με την ομάδα
Φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών αποφάσισαν το 2015 να δημιουργήσουν μία ομάδα, την ASAT, η οποία θα ασχοληθεί έντονα γύρω από την επιστήμη της Αεροδιαστημικής.
Σήμερα έχουν κάνει αλματώδη βήματα, έχοντας σχεδιάσει πέντε πυραύλους, έξι αεροχήματα, ενώ επιπλέον βρίσκονται στην κορυφή του είδους στα Βαλκάνια και στις πρώτες 10 θέση σε όλον τον κόσμο.
Στην έκθεση ο κόσμος μπορεί να εξερευνήσει δύο πρότζεκτ της ομάδας. Ένα μη επανδρωμένο αερόχημα και έναν πύραυλο.
Η χρησιμότητα των αεροχημάτων ακόμα και στην πρόληψη πυρκαγιών
Το εκθετικό αερόχημα “Ανεμόνη” βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο και βασίζεται στη λήψη μετρήσεων με αισθητήρες εν ώρα πτήσης, όπως αναφέρει η Νεφέλη Μεταλίδου, project leader του aeronautics project στη φοιτητική ομάδα ASAT.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ASAT βρίσκεται σε διαδικασίες κατασκευής ενός νέου αεροχήματος, το οποίο θα πετάει πάνω από δασικές εκτάσεις ώστε να μπορεί να μετρήσει τις πιθανότητες πυρκαγιάς και να ειδοποιήσει άμεσα τις αρχές.
Ο πύραυλος “Σελήνη” που… “ζαλίζει” με την εκτόξευση 3.000 μέτρων
Ο πύραυλος “Σελήνη” θα κάνει αναγκαστικά πειραματική λειτουργία στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Πορτογαλία, μιας που στην Ελλάδα η νομοθεσία δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο.
Στόχος της ομάδας, όπως εξηγεί ο Μιχάλης Λούκος, μέλος της ASAT, είναι ο πύραυλος να φτάσει τα 3.000 μέτρα. Σε εκείνο το ύψος, η “μύτη” του πυραύλου θα εκτοξευθεί και θα ξεκινήσει τις μετρήσεις.
Ο πύραυλος Hyperion χρειάστηκε πάνω από ενάμιση χρόνο να κατασκευαστεί, ενώ η “Σελήνη” περίπου 10 μήνες.
Δείτε δύο από τα πρότζεκτ των φοιτητών και τα όσα δήλωσαν για αυτά: