Στην Σοφία Εξάρχου, σκηνοθέτιδα του πολυβραβευμένου Park, ανέθεσε το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τη δημιουργία των φετινών σποτ. Αντλώντας έμπνευση από την πρωτοφανή εποχή που βιώνουμε και με σύνθημα «Σινεμά με κάθε τρόπο», η Σοφία Εξάρχου δημιούργησε τρία κινηματογραφικά σποτάκια, σε παραγωγή Μαρίας Δρανδάκη/ Ηomemade Films.
«Σε μια περίοδο φόβου και αβεβαιότητας, ήθελα να φτιάξω τρεις μικρές ιστορίες που να αφηγούνται την ιδέα ότι συνεχίζουμε να κάνουμε και να βλέπουμε σινεμά με κάθε τρόπο. Προσέγγισα το κάθε σποτ από μια διαφορετική οπτική γωνία. Το πρώτο είναι από τη μεριά των δημιουργών, αυτών που κατασκευάζουνε μια κινηματογραφική ταινία. Μια κωμική ιστορία για την ιδιαιτερότητα της κινηματογραφικής σύνθεσης, τη μαγεία, τη δυσκολία και την “τρέλα” της. Το δεύτερο σποτ είναι από τη μεριά των θεατών, για την εμπειρία της κινηματογραφικής θέασης. Και το τρίτο είναι αφιερωμένο σε όλα τα cinema geeks-, στους σινεφίλ, τους ερασιτέχνες κινηματογραφιστές και τους λάτρεις της επιστημονικής φαντασίας» σημειώνει η Σοφία Εξάρχου.
Δείτε τα 3 σποτ του 61ου Φεστιβάλ:
Sci-fi:
Ταράτσα:
Foleys:
Περισσότερα για τη Σοφία Εξάρχου
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου και θέατρο στο Stella Adler Studio of Acting στη Νέα Υόρκη. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη σχολή ESAV στην Τουλούζη. Έχει γράψει και σκηνοθετήσει 2 μικρού μήκους ταινίες (Απόσταση, Mesecina) και τo 2014, επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο Sundance Screenwriters & Directors’ Lab. Το Park, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο και στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν, όπου απέσπασε το Βραβείο New Directors. Στη συνέχεια, συμμετείχε σε πολυάριθμα φεστιβάλ (Rotterdam, BFI, San Francisco IFF, BAFICI, Stockholm, Angers. Warsaw, CPH κ.ά) και απέσπασε διάφορα διεθνή βραβεία (Βραβείο Καλύτερης Ταινίας-Εuropean Film Festival Palic, Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας–Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και Βραβείο Ήχου-Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου κλπ).
Αυτή την περίοδο βρίσκεται στην προετοιμασία της δεύτερης μεγάλου μήκους ταινία της, Animal. Το Animal επιλέχθηκε στο L’ Atelier του Φεστιβάλ των Καννών τον Ιούνιο του 2020.
CREDITS
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Σοφία Εξάρχου
Παραγωγός: Μαρία Δρανδάκη
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Σίμος Σαρκετζής
Μοντάζ: Λίβια Νερουτσοπούλου
Ηχολήπτης, Σχεδιασμός ήχου, Μιξάζ: Παναγιώτης Παπαγιαννόπουλος
Σκηνογράφος: Εύα Γουλάκου
Ενδυματολόγος: Μάρλι Αλειφέρη
Μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου
Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα Θανοπούλου
Βοηθός Παραγωγής: Γιάννης Νάσης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δάφνη Ψαρρός
Β΄ Βοηθός Σκηνοθέτη: Σπυριδούλα Διασπαρρά
Βοηθός Κάμερας: Ειρήνη Ζευγώλη
Β΄ Βοηθός Κάμερας/ DIT: Λεωνίδας Παπαφωτίου
Ηλεκτρολόγοι: Marcin Kukor, Κώστας Πατραμάνης
Μακενίστας: Κωνσταντίνος Χαρατζόγλου
Φροντιστής: Τάσος Κονταξής
Location Scouter: Παναγιώτης Λαζαράκος
Εταιρεία Παραγωγής: Homemade Films
Παίζουν:
Ταράτσα
Φλωμαρία Παπαδάκη
Βασίλης Βηλαράς
Εύα Βλασσόπουλος
Γρηγόρης Μπάλλας
Γιώργος Ηλιόπουλος
Λίβια Νερουτσοπούλου
Ελεάννα Τσακίρη
Αγγελική Γερόλυμου
Αντωνία Γουνιτσιώτη
Αλέξανδρος Νικολούζος
Έλενα Καλημέρη
Ρηνιώ Δραγασάκη
Κώστας Μουρούλης
Δήμητρα Ζαλοκώστα
SCI-FI
Λουίζα Παπάζογλου
Ιόλη Δουράμπεη-Εξάρχου
Ιάσονας Οικονομόπουλος
Αύγουστος Λάμπρου
Foleys
Αινείας Τσαμάτης
Στέλιος Δημόπουλος
Στέλλα Βογιατζάκη
Γιάννης Παπαδόπουλος
Εργαστήριο Εικόνας
AUTHORWAVE
Διεύθυνση εργαστηρίου
Πάνος Μπίσδας
Υπεύθυνη εργαστηρίου
Λίζα Χρυσοχόου
Επεξεργασία χρώματος
Μάνος Χαμηλάκης
Βοηθός Επεξεργασίας Χρώματος
Μαρία Τζωρτζάτου
Τεχνικός Υπεύθυνος
Παναγιώτης Καραχάλιος
Catering: CAMEL
Φώτα: Bright Vision
Προτζέκτορας: Nobile Sound