Η Θεσσαλονίκη είναι μία από τις ομορφότερες πόλεις της χώρας. Μία πόλη σύγχρονη που διατηρεί το ανθρώπινο πρόσωπό της, και το στοιχείο του σήμερα, αναμειγνύεται αρμονικά με την ιστορία του χθες. Σφύζει από ζωή όλες τις ώρες της ημέρας και το βράδυ αποκτά ένα άλλο χρώμα, καθώς είναι γνωστή για την ποιοτική της ψυχαγωγία.
Σε αυτή την πόλη κατοικούν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους. Πιο συγκεκριμένα υπάρχει ένας στόλος με περισσότερα από 600 αστικά λεωφορεία, τα οποία χρησιμοποιούν περίπου 457.000 επιβάτες καθημερινά.
Κι ενώ έχουν γίνει αρκετές απόπειρες μέχρι σήμερα για τη βελτίωση των υπηρεσιών του απέναντι στους επιβάτες του μόνου μέσου μαζικής μεταφοράς στην πόλη, εξακολουθούν να υφίστανται μία σειρά από προβλήματα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα των πολιτών.
Πέρα όμως από τα προβλήματα των λεωφορείων, κακή είναι και η εικόνα των στάσεων των λεωφορείων. Στάσεις οι οποίες αν εκμεταλλεύονταν σωστά, θα είχαν πολλαπλά οφέλη για τον Δήμο.
Τα αρμόδια τμήματα του Δήμου έχουν αντιληφθεί τόσο το πρόβλημα, όσο και την ευκαιρία που παρουσιάζεται και έχουν προχωρήσει τις διαδικασίες, έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη να κάνει το επόμενο βήμα, αναβαθμίζοντας λειτουργικά και αισθητικά όλα όσα προσφέρει στο κοινό που μετακινείται με το συγκεκριμένο μέσο.
Αλλάζοντας την εικόνα της πόλης
Μέχρι σήμερα, η αρμοδιότητα της συντήρησης και διαχείρισης των στάσεων ανήκει αποκλειστικά στο Δήμο Θεσσαλονίκης, και στους υπόλοιπους Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος. Η κατάσταση όμως στην οποία βρίσκονται οι στάσεις δεν είναι η ιδανική. Πέρα από το γεγονός πως απαιτείται επιπλέον προσωπικό για τη φροντίδα και τη διατήρησή τους, το προσωπικό αυτό θα χρειάζεται και εξειδίκευση, προκειμένου να ελέγχει αποτελεσματικά την λειτουργικότητα και ασφάλεια που προσφέρουν. Αυτό έχει ως συνέπεια αύξηση των δαπανών του δήμου.
Με απλά λόγια, σήμερα οι πολίτες έρχονται αντιμέτωποι με σπασμένα τζάμια και πλέξιγκλας, σκουριασμένα σίδερα και σκεβρωμένα αλουμίνια. Επιπλέον, παντού υπάρχουν κολλημένες αφίσες, φυλλάδια και γκράφιτι. Τίποτα δηλαδή που να εξυπηρετεί τους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης.
Η πραγματικότητα είναι αυτή και η λύση απλή. Δεν θέλει ούτε κόπο, ούτε απαγορευτικά κονδύλια. Θέλει σεβασμό σε όλους όσοι ζουν εκεί ή την επισκέπτονται, και αποφασιστικότητα προκειμένου να αναβαθμιστεί η πόλη αισθητικά χρησιμοποιώντας τις στάσεις λεωφορείων ως βιτρίνα της.
Οι στάσεις λοιπόν που δεν αξιοποιούνται καθόλου μέχρι σήμερα, ήρθε η ώρα να αποτελέσουν ένα σημαντικό έσοδο για τον Δήμο και σημείο αναφοράς για τους πολίτες, με τη δημοπράτησή τους σε ανάδοχο.
Μία τέτοια κίνηση έχει πολλαπλά οφέλη καθώς
- στέγαστρα που σήμερα είναι κατεστραμμένα και δυνητική πηγή τραυματισμών θα επισκευαστούν με κόστος που δεν θα επιβαρύνει τον Δήμο
- Η επένδυση για τη βελτίωση ή αντικατάσταση των υπαρχόντων στεγάστρων και για την τοποθέτηση νέων θα γίνει από τον ανάδοχο, χωρίς δαπάνη του Δήμου, τη στιγμή που άλλοι Δήμου πληρώνουν για την αντικατάστασή τους
- Η συντήρηση των στεγάστρων θα είναι διαρκής και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τον Δήμο
Ο ανάδοχος με τη σειρά του είναι υπεύθυνος για την αξιοποίηση των διαφημίσεων στις στάσεις – από τις οποίες προκύπτει και το έσοδό του.
Αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με υπολογισμούς που περιλαμβάνουν μισθώματα, δημοτικά τέλη, κόστος συντήρησης και τοποθέτησης, το συνολικό όφελος για τον Δήμο ξεπερνά κατ’ εκτίμηση τα 2.500.000€.
Η ώρα για αναβάθμιση είναι τώρα
Η διοίκηση του Δήμου έχει δείξει πως έχει τη δυναμική, το ενδιαφέρον και την ικανότητα οργάνωσης ενός τέτοιου έργου. Έχει τη διάθεση να εκμεταλλευτεί μια τέτοια ευκαιρία, όπως άλλωστε κάνουν πολλοί Δήμοι σήμερα στη χώρα.
Αξιοποιώντας τις στάσεις του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, ο επιχειρηματικός κόσμος της πόλης θα μπορεί να προβάλλεται και ο δήμος θα αποκτήσει έσοδα τα οποία, στη συνέχεια, θα μπορεί να τα προσφέρει ανταποδοτικά στους δημότες και στους κατοίκους της πόλης.
Μένει να το δούμε και στην πράξη!