Ταλαντούχος ηθοποιός – σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής στη «Γη της ελιάς», που ξεκινά στο Mega, µιλάει από καρδιάς στο «S» και την δημοσιογράφο Σπυριδούλα Τριάντου
Είναι ένας πολύ ταλαντούχος ηθοποιός αλλά και σκηνοθέτης, που θα τον χαρακτήριζες και ως «ήρεµη» δύναµη στον χώρο της υποκριτικής. Χωρίς να προκαλεί και έχοντας πάντα χαµηλό προφίλ, ο Τάσος Ιορδανίδης έχει καταφέρει να ζει µε αρµονία τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελµατικό επίπεδο. Φέτος θα πρωταγωνιστήσει στην πολυαναµενόµενη σειρά του Mega «Η γη της ελιάς», που ξεκίνησε αρχές Σεπτεµβρίου.
«Είναι χαρά µου που συνεργάζοµαι µε ανθρώπους που πάντα εκτιµούσα, όπως η Βάνα ∆ηµητρίου, ο Αντρέας Γεωργίου και ο Κούλλης Νικολάου, και όταν γνωριστήκαµε τους εκτίµησα πολύ και ως ανθρώπους. Είναι θαυµαστά τα επιτεύγµατά τους, έχουν χτίσει έναν πολύ προσωπικό και ιδιαίτερο κόσµο στον χώρο της µυθοπλασίας και η στοχοπροσήλωσή τους είναι έως και συγκινητική.
Το πιο σηµαντικό, όµως, για µένα σε αυτή την επαγγελµατική σχέση που χτίζεται είναι ο κώδικας της συµπεριφοράς. Τρεις ευγενείς άνθρωποι που σε απόλυτο εναρµονισµό µε την εταιρεία παραγωγής διαµορφώνουν ιδανικές συνθήκες εργασίας, ώστε να γεννηθούν πλαίσια συνεργασίας βασισµένα στην έννοια του σεβασµού. Και αυτά τα πλαίσια στον ευρύτερο χώρο µας δεν είναι καθόλου αυτονόητα και για την ιδιοσυγκρασία τη δική µου διαδραµατίζουν πρωτεύοντα ρόλο. ∆εν είναι τυχαίο ότι το εργατικό δυναµικό, όσοι εµπλέκονται καλλιτεχνικά και παραγωγικά, εργάζονται µε µεράκι και αυταπάρνηση. Και, όπως ξέρετε, είτε το ψάρι βρωµάει απ’ το κεφάλι είτε η κεφαλή κάνει κάτι καλά», δηλώνει στο «S».
Μιλώντας για τον Αντρέα Γεωργίου, υποστηρίζει: «Στη διαδροµή του έχω αισθανθεί ότι έχει γίνει κάποιες φορές αποδέκτης αρνητικής κριτικής, η οποία, κατά τη γνώµη µου, είναι κακοπροαίρετη και ακροδακτυλίζει την αδικία. Φυσικά, όλο αυτό είναι απόρροια της συνεπούς πορείας του. ∆υστυχώς, το έχουµε λίγο αυτό ως λαός. Πολλές φορές µας “στενoχωρεί» η επιτυχία των άλλων, και ειδικότερα των νέων. Το να συνταχθώ µε έναν αυτοδηµιούργητο καλλιτέχνη της γενιάς µου αποτέλεσε για µένα κάτι σαν “κάλεσµα”, σαν υποχρέωση», ξεκαθαρίζει.
Η ΕΥΘΥΝΗ.
Ο Μάνος Βρεττάκος, έτσι όπως συστήνεται µέσα από τη σειρά, περνά έναν εφιάλτη. «Συστήνεται στο κοινό ενώ είναι έτοιµος να αναλάβει την ευθύνη να παντρευτεί µια γυναίκα που περιµένει το παιδί του, ενώ δεν έχει ξεπεράσει τον µεγάλο του έρωτα. Ενα πολύ τραγικό γεγονός θα τον σηµαδέψει για καιρό και θα κουβαλήσει το αίσθηµα της απώλειας, βιώνοντας µια άγρια και αποτρόπαιη εµπειρία», εξηγεί.
Φυσικά, δεν θα µπορούσε να µη σχολιάσει τα όσα συµβαίνουν τα τελευταία χρόνια, µε την πανδηµία να προβληµατίζει πολύ κόσµο. «Με φοβίζει το ότι µπορεί να µείνουµε στάσιµοι. Οταν µαζέψουµε τα κοµµάτια µας και κάνουµε απολογισµό, θεωρώ ότι θα πρέπει να έχουµε περάσει από κάποια στάδια επαναπροσδιορισµού και να αξιολογήσουµε διαφορετικά την κατάσταση.
Και ως άτοµα και ως κοινωνίες. Ενα προσωπικό “ο κόσµος βουλιάζει, γκρεµίζεται κι εγώ γεννήθηκα για να τον στερεώσω” θα έπρεπε, νοµίζω, να εισχωρήσει στη συνείδηση του καθενός µας και να εστιάσουµε µε µεγαλύτερη ευαισθησία σε θέµατα που µπορεί να µην αγγίζουν τόσο πολύ την καθηµερινότητά µας. Η κλιµατική αλλαγή, ο εκφοβισµός ενός παιδιού στο σχολείο, η βία απέναντι στη γυναίκα, η βία γενικότερα, µια βουλιαγµένη βάρκα που µετέφερε µετανάστες… Ο κόσµος βίωσε έναν σεισµό. Ας λειτουργήσει εποικοδοµητικά κάτι από όλο αυτό και ας προσπαθήσουµε να χτίσουµε -κάποιες, ελάχιστες έστω- υγιείς ανθρωπιστικές βάσεις», τονίζει.
Σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες στον χώρο του θέατρου, ο ηθοποιός εξηγεί πως «έγινε µια πολύ καλή αρχή. Εχουµε την τύχη να διαθέτει ο κλάδος αυτήν τη στιγµή ένα πολύ δυνατό και ευαισθητοποιηµένο σωµατείο, που βρίσκεται δίπλα στους ανθρώπους που έχουν υποστεί κακοποίηση και το οποίο φαίνεται ότι επαγρυπνά». Επίσης, αναφέρεται και στις άσχηµες συµπεριφορές που ο ίδιος γνώριζε: «Οι άσχηµες συµπεριφορές, για τις οποίες ήξερα αρκετά πράγµατα, είναι κατακριτέες, θλιβερές και αποκρουστικές. ∆ηµιουργούσαν αποστροφή µέσα στον χώρο και τώρα, που τα εν οίκω βγήκαν εν δήµω, “τιµωρούνται” και από την κοινή γνώµη. Και για έναν καλλιτέχνη δεν υπάρχει χειρότερη “ποινή”. Aλλο πράγµα, όµως, η άσχηµη συµπεριφορά και άλλο η εγκληµατική πράξη. Γι’αυτό και νοµίζω ότι οι υποθέσεις που µας “ξεπέρασαν” όλους είναι αυτές που έχουν πάρει τον δρόµο της ∆ικαιοσύνης».
ΜΕΓΑΛΗ ΤΙΜΗ.
Σε ό,τι αφορά τις επιχειρηµατικές του δραστηριότητες στο θέατρο, ο Τάσος Ιορδανίδης εξηγεί πως «πέρυσι οι “ακριβοί” µας Στέφανος Ληναίος και Ελλη Φωτίου µάς εµπιστεύτηκαν τις τύχες του θεάτρου τους, του θεάτρου Αλφα. Ενός ιστορικού χώρου που “γεννήθηκε” πριν από µισό αιώνα και κατέθεσε καλλιτεχνικές προτάσεις που άφησαν µία σφραγίδα στον εγχώριο πολιτισµό. Εκεί θα αρθρώσουµε λόγο τα επόµενα χρόνια και το γεγονός αυτό αποτελεί για εµάς µεγάλη τιµή και µας κάνει να αισθανόµαστε µια µεγάλη χαρά, που καθοδηγείται από την τεράστια ευθύνη. Σύντοµα θα ανακοινωθεί και το ρεπερτόριο της ερχόµενης περιόδου».
Τέλος, παραδέχεται πως µέχρι τώρα στην πορεία του έχει δεχτεί άσχηµες συµπεριφορές, αλλά «είµαι ευγνώµων στους ανθρώπους που θεωρώ ότι µπορεί να µε αδίκησαν ή να µε πρόδωσαν. Με “οχύρωσαν”, µε δυνάµωσαν και µε καθοδήγησαν προοδευτικά στα χωράφια µιας προσωπικής ωρίµανσης», καταλήγει.