Ασύμφορη επιλογή-Γραφιστική απεικόνιση
Oι ΗΠΑ και διάφορα διεθνή ΜΜΕ πιέζουν την Ελλάδα για την αγορά των
αμερικανικών φρεγατών. Το γιατί η αμερικανική πρόταση δεν εξυπηρετεί σε τίποτα
το ΠΝ το έχουμε γράψει πολλές φορές στο Πενταπόσταγμα. Τα αμερικανικά πλοία,
δεν είναι προσαρμοσμένα στο δυνητικό περιβάλλον απειλής των επόμενων ετών στο
Αιγαίο. Κι αυτό γιατί, αναγκαστικά, θα επιχειρούν σε σχετικά κοντινές
αποστάσεις από τις τουρκικές ακτές, θα είναι ευάλωτα σε μια σειρά καινοφανών
απειλών, με προεξάρχουσα τους αντιπλοϊκούς βαλλιστικούς πυραύλους
(ASBM).
Απαιτούνται πλοία όπως είναι οι γαλλικές φρεγάτες Belh@arra, με πυραύλους
επιφανείας-αέρος Aster 30 (βεληνεκές 170 χλμ) και πυραύλους cruise Scalp Naval
(βεληνεκές πάνω από 1000 χλμ).
Η Ελλάδα πρέπει άμεσα να υπογράψει συμφωνία με την Γαλλία για τις φρεγάτες,
διότι πάνε ”πακέτο” και με την ρήτρα αμοιβαίας αμυντικής συνδρομής. Η
συμφωνία δεν προχώρησε, γιατί είναι κάτι που δεν θέλουν Γερμανία και ΗΠΑ. Δεν
έχουμε απάντηση από την Αθήνα γιατί δεν προχώρησε η συμφωνία.
Τι αναφέρει αμερικανικό ΜΜΕ
Το Sea Power Magazine δημοσίευσε γραφιστική απεικόνιση του προτεινόμενου από
την LM πλοίου για το πρόγραμμα Φ/Γ του ΠΝ.
Στην απεικόνιση της MMSC:
Τοποθετήθηκαν +3 μόνα κελιά.
Το πλοίο θα φέρει ESSM – Το 2ο FCR δεν διακρίνεται
Απουσία των DL Terminals για CAMM
Ένα ελικόπτερο σε υπόστεγο, 1 σε ελικοδρόμιο
”Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα συζητούν ενεργά μια πιθανή απόκτηση
τεσσάρων ελληνικών φρεγάτων (HF2s) από τη Lockheed Martin. Η Σαουδική Αραβία
έχει παραγγείλει τέσσερις MMSC και υπέγραψε για τέσσερις ακόμη. Οι δύο
πρώτες φρεγάτες είναι υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Marinette Marine της
Fincantieri στο Ουισκόνσιν.”
”Έχουμε ενσωματώσει στη Saudi MMSC πρόσθετα όπλα και βλέπουμε το Ελληνικό
Ναυτικό να έχει παρόμοιες ανάγκες”, δήλωσε ο αντιπρόεδρος του προγράμματος
LCS του Lockheed Martin, Joe DePietro.
”Υπάρχουν πολλές χώρες που θα ήθελαν να τα χτίσουν τα πλοία στα ναυπηγεία
τους. Επομένως, πρέπει να πάμε και να αξιολογήσουμε την ικανότητά τους και
να καταλάβουμε πώς θα λειτουργούσε από την άποψη της κατασκευής και των
συμβάσεων.”
Συνεχείς ζημιές
Το βασικό πρόβλημα είναι οι συνεχείς ζημιές στο σύστημα μετάδοσης κίνησης
και συγκεκριμένα στον μειωτήρα στροφών, δηλαδή το “κιβώτιο ταχυτήτων”. Αυτό
το μηχανικό σύστημα είναι σχεδόν αδύνατον να αντικατασταθεί μετά την
εγκατάσταση. Όποια σχεδίαση βασίζεται στην κλάση αυτή θα αντιμετωπίσει
παρόμοιο πρόβλημα, εφόσον οι κατασκευαστές που παλεύουν να το λύσουν από το
2008 δεν κατάφεραν να βρουν λύση που να ικανοποιεί το αμερικανικό
Ναυτικό.
Η πλευσιμότητα
Στην ιστοσελίδα της στα ελληνικά, η Lockheed Martin εκθέτει σειρά
επιχειρημάτων για το πως η MMSC θα προσφέρει τεράστια πλεονεκτήματα στο
ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Το πρώτο επιχείρημα που παρατίθεται είναι «Η
φρεγάτα MMSC προέρχεται από ένα δοκιμασμένο, λειτουργικό πλοίο που έχει
αποδείξει την αξία του στη μάχη. Το πλοίο είναι μια παραλλαγή του Littoral
Combat Ship (LCS) του Αμερικάνικου Πολεμικού Ναυτικού».
Αν κρίνουμε, όμως, από το πάγωμα των παραδόσεων, αλλά και την υπό όρους
χρήση των ήδη ενταγμένων πλοίων αυτού του τύπου, το αμερικανικό Ναυτικό δεν
συμμερίζεται τη γνώμη της κατασκευάστριας εταιρείας. Γι’ αυτό και προσπαθεί
να ακυρώσει τις υπόλοιπη παραγγελία.
Ακόμη και αν οι αμερικανικές φρεγάτες MMSC είναι εισιτήριο για να
αποκτήσουμε μελλοντικά αντιτορπιλικά Arleigh Burke, ή έστω τα παλαιότερα
καταδρομικά Ticonderoga, όπως φημολογείται, αναρωτιέται κανείς τι ακριβώς θα
προσφέρουν οι φρεγάτες MMSC σε βάθος χρόνου στις ελληνικές ικανότητες
προβολής ισχύος, με βάση τα αναδυόμενα τεχνολογικά και επιχειρησιακά
δεδομένα.
Νέα απεικόνιση της MMSC:
1. Τοποθετήθηκαν +3 μόνα κελιά.
2. Το
πλοίο θα φέρει ESSM. Το 2ο FCR δεν διακρίνεται. (εικ. 1)
3. Απουσία των
DL Terminals για CAMM το επιβεβαιώνει. (εικ.2)
4. Τυχόν όμως CAMM ->
λόγος επιβάρυνσης logistics.
5. Ένα ελικόπτερο σε υπόστεγο, 1 σε
ελικοδρόμιο https://t.co/KVzSu6TVrw
pic.twitter.com/d5heZ7IjQg— Naval Analyses (@D__Mitch)
May 18, 2021
ΠΗΓΗ