Οι Ολλανδοί τα καλύτερα πλοία ενδιάμεσης λύσης – Λογικά είναι στην πρώτη θέση,
σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις.
Η Ολλανδική πρόταση, μαζί με την γαλλική, είναι στις πρώτες θέσεις των
προτιμήσεων των ναυάρχων.
Η βασική διαφορά των δύο προτάσεων είναι η απείρως καλύτερη πρόταση των
Ολλανδών στα πλοία ενδιάμεσης λύσης, μία διαφορά που στο τέλος μπορεί να
κρίνει το νικητή.
Οι Ολλανδοί προσφέρουν στην Ελλάδα τα πλοία HNLMS Van Speijk (F828) και HNLMS
Van Amstel (F831) τα οποία παραδόθηκαν στο ολλανδικό Ναυτικό το Σεπτέμβριο του
1995 και τον Μάιο του 1993 αντίστοιχα, την ώρα που η επίσης καλή γαλλική
πρόταση περιλαμβάνει τα παλαιά πλοία Jean Bart και Latouche-Tréville.
Tα ολλανδικά πλοία ενδιάμεσης λύσης είναι προσφάτως εκσυγχρονισμένες φρεγάτες
πολλαπλών αποστολών κλάσης Karel Doorman (M), δηλαδή τα νεότερα «αδέλφια» των
ελληνικών φρεγατών S.
Ο εξοπλισμός των πλοίων περιλαμβάνει:
• Το ραντάρ έρευνας LW-08 Thales Nederland,
• Το ραντάρ SMART-S 3D της Thales Nederland τοποθετημένου επί ολοκληρωμένου
ιστού,
• Το ραντάρ παρακολούθησης εντοπισμού και εγκλωβισμού στόχων
επιφανείαςτεχνολογίας AESA SeaWatcher 100,
• Το ηλεκτρο-οπτικό σύστημα περιμετρικής επιτήρησης Gatekeeper της Thales,
• Το ραντάρ επιφανείας Scout Thales,
• Δύο Συστήματα Ελέγχου Πυρός STIR-18 Thales,
• Το ραντάρ ναυτιλίας Decca 1609/9,
• Το ενεργό σόναρ τρόπιδας PHS-36
• Το σύστημα R-ESM Vigile APX της Thales
• Εκτοξευτή αντιμέτρων Mark 36 SRBOC
• Σύστημα Διαχείρισης Μάχης DAISY VII
• Πολυστατικό χαμηλής συχνότητας ενεργό/παθητικό σόναρ της Ultra Electronics
Canada
Ο οπλισμός του πλοίου περιλαμβάνει:
• Το κύριο πυροβόλο OTO Melara 76 χλστ/62,
• 16 κυψέλες κάθετης εκτόξευσης τύπου Mark 48 VLS για 16 αντιαεροπορικούς
πυραύλους Sea Sparrow,
• 8 αντιπλοικοί πύραυλοι RGM-84 Harpoon,
• Ένα σύστημα εγγύς αντιπυραυλικής άμυνας Goalkeeper CIWS,
• 4 τορπιλοσωλήνες τύπου Mk 32 των 324 χλστ για 4 τορπίλες Mark 46 και
• Ελικοδρόμιο και υπόστεγο φιλοξενίας ελικοπτέρου 10 τόνων.
Τα πλοία είναι άμεσα αξιοποιήσιμα αφού το ΠΝ έχει τεράστια εμπειρία από την
40χρονη αξιοποίηση των Ολλανδικών φρεγατών S.
Την ίδια ώρα οι ολλανδικές Sigma μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα
με τα ραντάρ τούς τους τουρκικούς πυραύλους ATMACA.
Aυτό προκύπτει από την εκτίμηση ραδιοδιατομής (RCS) του τουρκικού πυραύλου
επιφανείας-επιφανείας ATMACA, στην μελέτη των Παναγιώτη Τοζόπουλο και
Κωνσταντίνου Χ. Ζηκίδη, από το Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών
του Πανεπιστημίου Πατρών και το Τμήμα Αεροπορικών Επιστημών της Σχολής Ικάρων,
αντίστοιχα.
To ραντάρ LW08 αφορά στις ολλανδικές φρεγάτες, το Sea Fire στις γαλλικές, το
DA08 στις γερμανικές MEKO, το TRS-4D στις αμερικανικές και το MW08 επίσης στις
ΜΕΚΟ.
Ο ATMACA είναι ένας πύραυλος επιφανείας-επιφανείας, παντός καιρού, εναντίων
πλοίων, ο οποίος μπορεί να εκτοξευθεί από φρεγάτες και κορβέτες.
Κατασκευάζεται από την τούρκικη εταιρία Roketsan, έχει μήκος 4,8 – 5,2 μέτρων,
διάμετρο 0,35 μέτρα, εκπέτασμα 1,4 μέτρα, χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό
διαφορετικών συστημάτων καθοδήγησης και έχει ταχύτητα 0,85 Mach.
Πάντως στο Πολεμικό Ναυτικό έχουν μείνει έκπληκτοι με τον επαγγελματισμό των
Ολλανδών (σ.σ. καθώς και των Βρετανών) για τα στελέχη των οποίων λένε τα
καλύτερα.
Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα συντάξει λίστα με τις προτιμήσεις του. Με τα
έως τώρα δεδομένα η ολλανδική πρόταση είναι (σ.σ. θα πρέπει να είναι) στην
πρώτη θέση.