Καθώς η Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας (ΛΔΚ) αναδύθηκε από τον πόλεμο και την
επανάσταση το 1949, έγινε φανερό ότι η κινεζική οικονομία δεν είχε την
ικανότητα να ανταγωνιστεί τις ΗΠΑ στην παραγωγή προηγμένης στρατιωτικής
τεχνολογίας.
Ta πέντε συστήματα που οι Κινέζοι έχουν κλέψει ή αντιγράψει, εν όλω ή εν
μέρει:
J-7:
Το 1961, καθώς οι εντάσεις μεταξύ της ΕΣΣΔ και της ΛΔΚ έφτασαν στο κόκκινο, οι
Σοβιετικοί μετέφεραν σχεδιαγράμματα και υλικά που σχετίζονται με τον νέο
μαχητικό MiG-21 στην Κίνα. Η προσφορά αντιπροσώπευε μια προσπάθεια να
γεφυρωθεί ένα μέρος του χάσματος και να προτείνει στην Κίνα τη συνεργασία
μεταξύ των κομμουνιστικών γιγάντων.
Η προσφορά δεν λειτούργησε. Οι σινο-σοβιετικές εντάσεις συνέχισαν να
αυξάνονται, και να φθάσουν σχεδόν στο σημείο του πολέμου στα τέλη της
δεκαετίας του 1960. Οι Κινέζοι επεξεργάστηκαν από τα σχεδιαγράμματα και άλλα
υλικά, και τελικά παρήγαγαν το J-7, ένα εικονικό αντίγραφο του MiG-21.
J-11:
Η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης στις αρχές της δεκαετίας του 1990 προκάλεσε
την απόψυξη στις σχέσεις Ρωσίας-Κίνας. Η Ρωσία δεν είχε πλέον ισχυρούς λόγους
να αποκλείσει την πιο προηγμένη στρατιωτική της τεχνολογία από τους Κινέζους.
Το πιο σημαντικό, το τεράστιο σοβιετικό στρατιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα
χρειαζόταν πελάτες. Από τη μεριά της, η ΛΔΚ χρειαζόταν νέες πηγές στρατιωτικού
εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας μετά την επιβολή εμπάργκο όπλων από την Ευρώπη
και τις Ηνωμένες Πολιτείες μετά την σφαγή στην πλατεία Τιενανμέν.
Κατά συνέπεια, τη δεκαετία του 1990 σημειώθηκαν πολλές τεράστιες συμφωνίες
όπλων μεταξύ Μόσχας και Πεκίνου. Ένα από τα πιο σημαντικά αφορούσε την πώληση,
την αδειοδότηση και τη μεταφορά τεχνολογίας του μαχητή πολλαπλών ρόλων Su-27
“Flanker”. Η συμφωνία έδωσε στους Κινέζους έναν από τους πιο επικίνδυνους
μαχητές αεροπορικής υπεροχής στον κόσμο.
J-31:
Αμερικανοί αναλυτές υποψιάστηκαν ότι η Κίνα κλέβει πληροφορίες που σχετίζονται
με το F-35. Η πιθανή πραγματικότητα αυτής της κλοπής έγινε ξεκάθαρη όταν
έγιναν διαθέσιμες πληροφορίες για τον J-31 stealth fighter. Το J-31 μοιάζει
πολύ με έναν διπλό κινητήρα του F-35, χωρίς τις δυνατότητες VSTOL του F-35B.
UAV:
Το 2010, η Κίνα υστερούσε από τις Ηνωμένες Πολιτείες στην τεχνολογία μη
επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV). Από τότε, οι Κινέζοι παράγουν αεροσκάφη
ικανά να ανταγωνιστούν τα αμερικανικά μοντέλα στη διεθνή αγορά όπλων.
Σύμφωνα με πληροφορίες των ΗΠΑ, οι Κινέζοι χάκερς χρησιμοποίησαν τεχνολογία
από διάφορες πηγές, συμπεριλαμβανομένης της αμερικανικής κυβέρνησης και
ιδιωτικών εταιρειών (General Atomics) που σχετίζονται με την παραγωγή UAV. Τα
νεότερα κινεζικά UAV μοιάζουν πολύ με τα αμερικανικά αεροσκάφη.
Τεχνολογία νυχτερινής όρασης:
Μετά τον πόλεμο του Βιετνάμ, ο στρατός των Ηνωμένων Πολιτειών αποφάσισε ότι θα
επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε μια προσπάθεια να «αποκτήσει τη νύχτα». Αυτό
οδήγησε σε σημαντική πρόοδο στην τεχνολογία νυχτερινής όρασης,
συμπεριλαμβανομένου εξοπλισμού που επέτρεπε σε μεμονωμένους στρατιώτες,
θωρακισμένα οχήματα και αεροσκάφη να βλέπουν και να πολεμούν στο σκοτάδι.
Αυτός ο εξοπλισμός έχει δώσει στις ΗΠΑ ένα τεράστιο πλεονέκτημα σε πολλές
συγκρούσεις από τη δεκαετία του 1980.
Η Κίνα επιδιώκει να τερματίσει αυτό το πλεονέκτημα και έχει προσανατολίσει
ορισμένες από τις κατασκοπευτικές της προσπάθειες στην απόκτηση και
αναπαραγωγή τεχνολογίας των ΗΠΑ σε αυτόν τον τομέα. Αυτό περιλάμβανε κάποιες
κλοπές στον κυβερνοχώρο, αλλά και πολλές επιχειρήσεις παλαιού τύπου, στις
οποίες Κινέζοι επιχειρηματίες απέκτησαν παράνομα τεχνολογία ελεγχόμενης
εξαγωγής από εταιρείες των ΗΠΑ.