Με… μπαλώματα θα πετούν τα τουρκικά F-16 Block 30, με το πέμπτο μαχητικό
αεροσκάφος αυτού του τύπου να παραδείδεται εκσυγχρονισμένο από την TAI.
Το πέμπτο μαχητικό αεροσκάφος F-16 Block 30 παραδόθηκε στην Τουρκική Πολεμική
Αεροπορία στο πλαίσιο του προγράμματος «F-16 Block 30 Structural Improvement»
με κύριο ανάδοχο την TAI.
Συνολικά 35 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 30 θα εκσυγχρονιστούν και θα
παραδοθούν στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία.
Το πρώτο αεροσκάφος παραδόθηκετον Ιούλιο του 2020. Το έργο προβλέπεται να
ολοκληρωθεί το 2023.
Τα τουρκικά F-16 Block 30, έφτασαν τις 7.000 ώρες πτήσης ήδη από το 2016 με το
πρόγραμμα εκσχυγρονισμού να έχει στόχο να αυξήσει κατά 4.000 ώρες τη διάρκεια
πτήσης τους από 8.000 ώρες στις 12.000 ώρες.
H Τουρκία ουσιαστικά προχωρά στην συντήρηση των μαχητικών της με… μπαλώματα,
αφού δεν εκσυγχρονίζει τα ηλεκτρονικά και τα ραντάρ τους (σ.σ. πως να το κάνει
άραγε με το εμπάργκο των ΗΠΑ).
Έτσι η Άγκρυα, απλά ελπίζει ότι θα μπορέσει να κρατήσει ζωντανά τα μαχητικά
της μέχρι το 2029, οπότε και ελπίζει να έχει φτιαχτεί το τουρκικά μαχητικό 5ης
γενιάς TF-X.
Ο γερασμένος τουρκικός στόλος των μαχητικών F-16 έχει μόλις δέκα με 15 χρόνια
ζωής, ανάλογα με το βαθμό εκσυγχρονισμού του κάθε αεροπλάνου.
Αυτό υποστηρίζει Τούρκος αρθρογράφος Μπουρκάκ Μπεκντίλ, με έδρα την Άγκυρα, ο
οποίος γράφει τακτικά για το Ινστιτούτο Gatestone και το Defense News ενώ
είναι μέλος του φόρουμ της Μέσης Ανατολής.
Σύμφωνα με τον Μπεκντίλ η μόνη επιλογή της Τουρκίας για να αντικαταστήσει τα
F-16 της είναι η Ρωσία. Ο Τούρκος αρθρογράφος επικαλείται τι του ανέφερε
ανώτατος Τούρκος στρατιωτικός αξιωματούχος, σύμφωνα με τον οποίο η Άγκυρα «δεν
μπορεί να μην αντικαταστήσει το F-35», μετά την αποβολή της από το πρόγραμμα
κατασκευής και αγοράς του στελθ αμερικανικού μαχητικού. Την ίδια ώρα και άλλος
Τούρκος αξιωματούχος έκανε λόγο για «γεωστρατηγική αξιολόγηση» η οποία έκανε
τη ρωσική πρώτη επιλογή.
Η Ρωσία είναι ο μοναδικός δυνητικός προμηθευτής της επόμενης γενιάς του στόλου
των μαχητικών της Τουρκίας, υποστηρίζει ο Μπουρκάκ Μπεκντίλ.
«Εάν η προσφορά S-400 ήταν το ορεκτικό, το κύριο πιάτο θα μπορούσε να είναι η
αγορά είτε ρωσικής Su-35s 4.5-γενιάς είτε ακόμη και Su-57s πέμπτης γενιάς»
αναφέρει ο Μπεκντίλ. «Αυτό ακριβώς πρέπει να είχε σχεδιάσει ο Ρώσος πρόεδρος
Βλαντιμίρ Πούτιν όταν έβαλε για πρώτη φορά στο παιχνίδι τους S-400s για την
Τουρκία», τόνισε.
Το κακό για την Τουρκία είναι πως θα γίνει το πρώτο κράτος μέλος του ΝΑΤΟ με
ρωσικό στόλο μαχητικών αεροσκαφών, το οποίο είναι «πολιτικά αλλά και
υλικοτεχνικά περίπλοκο».
«Ανώτεροι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας λένε ότι θα χρειαστεί
τουλάχιστον μια δεκαετία για την TuAF να μάθει ρωσικά αεροσκάφη αλλά και να
καταστήσει λειτουργική την εφοδιαστική τους αλυσίδα σε ανταλλακτικά και
συντήρηση καθώς και να καταφέρει την συμβατότητα των τουρκικών ραντάρ με τα
ρωσικά μαχητικά.
«Υπάρχουν δύσκολες στιγμές μπροστά για την TuAF», καταλήγει στο άρθρο του ο
Μπεκντίλ.
Να θυμίσουμε ότι την ίδια ώρα η Lockheed Martin αναβαθμίσει τα ελληνικά F-16
σε Viper, κάνοντάς τα πλέον σύγχρονα στην Ευρώπη.