Πακιστανούς πιλότους είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίζουν οι Ελληνες πιλότοι
της Π.Α. κατά τη διάρκεια των αναχαιτίσεων στο Αιγαίο, όπως υποστηρίζουν
ισραηλινές πηγές.
Σύμφωνα με το κέντρο Begin-Sadat Center for Strategic Studies της
μεσανατολικής χώρας, εξαιτίας της απόπειρας πραξικοπήματος στην Τουρκία, η
Αεροπορία της χώρας έχασε σχεδόν τη μισή δύναμή της, από 1.350 πιλότους σε
μόλις 680, και αναγκάστηκε να ζητήσει βοήθεια από το «αδελφικό» Πακιστάν, με
αποτέλεσμα το τελευταίο να στείλει πιλότους F-16 προκειμένου να διατηρηθεί η
επιχειρησιακή ικανότητα της τουρκικής Αεροπορίας.
Δεν αναφέρεται πόσοι Πακιστανοί πιλότοι εξακολουθούν και πετούν ακόμη με
τουρκικά μαχητικά ή αν η αποστολή τους ήταν προσωρινή, μέχρι να βρει τρόπο η
τουρκική Αεροπορία να καλύψει τα κενά. Αυτά όμως πολύ δύσκολα πρόκειται να
καλυφθούν. Η εκπαίδευση ενός πιλότου και η τοποθέτησή του σε Μοίρα Αναχαίτισης
είναι μια ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία, η οποία απαιτεί χρόνια για να
αποδώσει καρπούς.
Αλλωστε, αυτός ήταν και ο λόγος που ο Πακιστανός αρχηγός της Αεροπορίας
επισκέφθηκε πρόσφατα την Τουρκία, για να συναντηθεί, μεταξύ άλλων, και με
Πακιστανούς πιλότους, χαρακτηρίζοντας ταυτόχρονα τις σχέσεις Τουρκίας και
Πακιστάν, ως «έναν λαό σε δύο κράτη».
Πάντως, να σημειώσουμε ότι οι φήμες περί επιχειρησιακής αξιοποίησης των
έμπειρων (λόγω συγκρούσεων με την Ινδία) Πακιστανών πιλότων από την τουρκική
Αεροπορία προηγούνται του πραξικοπήματος. Επί πολλά χρόνια υπήρχε έντονη
φημολογία ότι υπήρχε τέτοιου είδους συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών.