Η Τουρκία αποφάσισε να αντικαταστήσει τα επίσημα αυτοκίνητα μάρκας Volkswagen, επειδή η μητρική εταιρεία VW ακύρωσε τα σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής αυτοκινήτων στη χώρα
Η τουρκική Προεδρία διέταξε τα υπουργεία να αντικαταστήσουν όλα τα οχήματα μάρκας Volkswagen που χρησιμοποιούνται ως επίσημα αυτοκίνητα, λόγω της πρόσφατης απόφασης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να εγκαταλείψει τα σχέδια για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στην Τουρκία, εξ αιτίας του πολιτικού κλίματος στη χώρα, σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας Sözcü.
Το γραφείο του Προέδρου της Τουρκικής Δημοκρατίας έστειλε έγγραφο στα υπουργεία, με εντολή να αντικαταστήσουν σταδιακά τα Volkswagen Passat και η Audi – μέλος του Ομίλου Volkswagen – που χρησιμοποιούνται ως επίσημα αυτοκίνητα. Ανάλογη απόφαση είχε πάρει και για τα αυτοκίνητη της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault, όταν είχαν ενταθεί οι σχέσεις με τη Γαλλία, ανέφερε η Sözcü.
Μπορεί να εκμισθώνονται τα αυτοκίνητα μάρκας Ford και Toyota, καθώς επίσης και τα αυτοκίνητα μάρκας Talisman της Renault και Mondeo της Ford, όπου υπάρχει ανάγκη για αυτοκίνητα πολυτελείας, ανέφερε η Sözcü.
Η απόφαση για την αντικατάσταση των Volkswagen που χρησιμοποιήθηκαν ως επίσημα αυτοκίνητα έλαβε χώρα όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ακύρωσε σχέδια για τη δημιουργία εργοστασίου 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,6 δισεκατομμύρια δολάρια) στην επαρχία Μαγνησίας, που θα παρήγαγε 300.000 αυτοκίνητα ετησίως και θα δημιουργούσε πάνω από 4.000 θέσεις εργασίας.
Η Volkswagen πρώτα έλαβε μια απόφαση για αναστολή της επένδυσης τον Οκτώβριο του 2019, λόγω τουρκικής στρατιωτικής εισβολής στη βόρεια Συρία που προκάλεσε διεθνή κατακραυγή. Την τελική της απόφαση η Volkswagen την ανακοίνωσε τον Ιούλιο του 2020, ανακοινώνοντας ότι σταματά τα σχέδια για το νέο εργοστάσιο στην Τουρκία, επικαλούμενη ως πρωταρχικό λόγο την απότομη πτώση της ζήτησης για αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο που προκαλούνται από την πανδημία κορωνοϊού .
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Herbert Diess, δήλωσε σε συνέντευξή του στο WirtschaftsWoche στις αρχές Δεκεμβρίου ότι το αρμόδιο Συμβούλιο της εταιρείας ήταν ενάντια στο εργοστάσιο στην Τουρκία λόγω του πολιτικού κλίματος της χώρας, προσθέτοντας ότι το έργο δεν θα είχε πλειοψηφία στο εκτελεστικό συμβούλιο χωρίς έγκριση του συμβουλίου.
Ο Herbert Diess δήλωσε επίσης ότι οι μέτοχοι ανησυχούν για την πολιτική κατάσταση στην Τουρκία.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ξεκαθάρισε τη θέση της στο θέμα τον Δεκέμβριο, μετά από μια ανακοίνωση που είχε εκδοθεί ένα μήνα νωρίτερα, ότι θα επενδύσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ (1,2 δισεκατομμύρια δολάρια) σε ένα εργοστάσιο στη Σλοβακία.
Όσον αφορά τον αριθμό των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν οι κυβερνήσεις, η Τουρκία κατέχει ηγετική θέση με 115.000 αυτοκίνητα. Η γαλλική κυβέρνηση διαθέτει περίπου 65.000 αυτοκίνητα, ενώ η Ιταλία έχει περίπου 29.000 αυτοκίνητα.
Πηγή: turkishminute.com