Το τέλος στο σίριαλ της απόκτησης από το ΠΝ δύο τουλάχιστον
μεταχειρισμένων αντιτορπιλικών κατευθυνόμενων βλημάτων κλάσης Arleigh Burke ως
ενδιάμεση λύση στην αμερικανική πρόταση για την προμήθεια τεσσάρων
φρεγατών MMSC, έδωσε και με τον πιο επίσημο τρόπο ο αντιναυάρχος James Kilby
του αμερικανικού Ναυτικού.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Αμερικανού αντιναυάρχου, επικεφαλής
στο τμήμα προμηθειών του USN, τις οποίες δημοσιεύει η αμυντική ιστοσελίδα
DefenseNews.com τα 21 πρώτα πλοία κλάσης Arleigh Burke (Flight I) – από τα
οποία ήλπιζε το Πολεμικό Ναυτικό να προέλθουν τα δύο σκάφη, δεν πρόκειται όχι
μόνο να αποσυρθούν, αλλά αντίθετα θα παραμείνουν σε υπηρεσία «όσο το
δυνατό περισσότερο».
Αν και εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 1991-1997, θα εξαντλήσουν το
συμβατικό όριο των 35 ετών υπηρεσίας, που έχει ως χρονοδιάγραμμα το
αμερικανικό Ναυτικό, ένα όριο που εκτείνεται τουλάχιστον μέχρι το 2032, ίσως
και αργότερα!
Όπως δήλωσε ο James Kilby, οι δαπάνες δεν επαρκούν ούτε για την αναβάθμιση
τους στη νεότερη έκδοση των πλοίων (Flight III). Συνεπώς, θα παραμείνουν σε
υπηρεσία και μετά το 2027, άγνωστο για πόσο.
«Ναυπηγούμε πλοία Arleigh Burke ταχύτερα απ’ ότι μπορούμε να τα
εκσυγχρονίσουμε με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα και έτσι αποφασίσαμε
να μην τα αναβαθμίσουμε, αλλά να τα διατηρήσουμε ως έχουν αφού χρειαζόμαστε τα
πλοία γιατί έχουν μεγάλη αξία για εμάς, ακόμα και αν δεν μπορούμε να τα
εκσυγχρονίσουμε λόγω μεγάλου κόστους», δήλωσε ο James Kilby στη διάρκεια του
διαδικτυακού ετήσιου συμποσίου που διοργάνωσε το SNA (Surface Navy
Association).
Όλα αυτά σημαίνουν απλά πως δεν υπάρχει διαθέσιμο Arleigh Burke για
παραχώρηση στο ΠΝ «ούτε για δείγμα», από την παρτίδα ναυπήγησης των 21 Flight
I, τη μόνη από όπου δυνητικά θα μπορούσαν να προέλθουν τα πλοία.
Ουσιαστικά το θέμα των ΑΒ για το ΠΝ τελειώνει εδώ και μαζί του τελειώνει
πιθανότατα και αυτό των MMSC καθώς οι όποιες πιθανότητες για προμήθειά τους
συνδέονταν άρρηκτα με την παραχώρηση των Arleigh Burke.