Μιλάμε για ένα εξαιρετικά συχνό μπελά, που μπορεί να αντιμετωπίζετε σε καθημερινή βάση, ειδικά το πρωί που ξεκινάτε για τη δουλειά: υγρασία στο εσωτερικό του παρμπρίζ, η οποία το έχει θαμπώσει.
Πολλοί δεν είναι σίγουροι για το πώς ξεθαμπώνουν τα τζάμια στο αυτοκίνητο και ξεκινούν (επειδή βιάζονται να φύγουν) χωρίς να έχουν καλή ορατότητα. Αυτό, φυσικά, είναι άκρως επικίνδυνο. Το μόνο που χρειάζεται να ξέρετε είναι πώς εξαφανίζεται ταχύτερα αυτό το θάμπωμα στο παρμπρίζ.
Ο Mark Rober έχει έναν μοναδικό τρόπο να κάνει την επιστήμη κατανοητή. Με κοινή λογική, εξηγεί στο κανάλι του στο YouTube ποια είναι η βέλτιστη μέθοδος για να ξεθαμπώνουν τα τζάμια στο αυτοκίνητο δύο φορές πιο γρήγορα από αυτό που πιθανώς ήδη κάνετε.
Πρώτον, ο Rober εξηγεί την επιστήμη πίσω από όλο αυτό με διασκεδαστικό και κατανοητό τρόπο. Στη συνέχεια, εξηγεί με σαφήνεια τα αποτελέσματα του πειράματός του και προκαλεί τους θεατές να το δοκιμάσουν οι ίδιοι για να δουν αν λειτουργεί και γι’ αυτούς.
Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο για να μάθετε πώς μπορείτε να εξοικονομήσετε χρόνο, όταν πρέπει να ξεθαμπώσετε τα τζάμια από την υγρασία:
Ο Mark έκατσε και βρήκε ποιος συνδυασμός ρυθμίσεων στο αυτοκίνητο οδηγεί ταχύτερα στο ξεθάμπωμα του παρμπρίζ.
Οι 4 παράμετροι που καθορίζουν το αποτέλεσμα είναι:
- Καλοριφέρ αυτοκινήτου
- Λειτουργία Air Condition
- Κυκλοφορία αέρα στην καμπίνα
- Πόσο ανοιχτά είναι τα παράθυρα
Ο σωστός συνδυασμός είναι:
- Βάλτε το καλοριφέρ στην μεγαλύτερη σκάλα για ΖΕΣΤΟ αέρα: Ο ζεστός αέρας απορροφά περισσότερη υγρασία.
- Ανοίξτε το Air Condition: Ρουφάει υγρασία από τον αέρα καθώς αυτός περνάει από τις κρύες σωληνώσεις.
- Επιλέξτε την είσοδο αέρα στο εσωτερικό της καμπίνας απ’ έξω: Ο κρύος χειμερινός αέρας δεν συγκρατεί πολύ υγρασία, οπότε αν τον φέρετε μέσα στην καμπίνα και στη συνέχεια τον θερμάνετε (με το καλοριφέρ) τότε απορροφάται πολύ υγρασία από την ατμόσφαιρα.
- Ανοίξτε λίγο τα παράθυρα: Ακόμα και μερικά δευτερόλεπτα θα βοηθήσει στο να φύγει ο υγρός αέρας μέσα από την καμπίνα και να εισέλθει κρύος, ξηρός αέρας απ’ έξω.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ