Ο Alessio Quatraro, διευθυντής προϊόντων συνδεδεμένων συστημάτων της Case IH, μάρκα του ομίλου CNH Industrial, λέει ότι με το με το κόστος εισροών, όπως τα καύσιμα, τα λιπάσματα και τα προϊόντα προστασίας των καλλιεργειών να συνεχίζουν να αυξάνονται και η σπατάλη να έχει κόστος και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τόσο στις καλλιέργειες όσο και στα βοσκοτόμια – ανεξάρτητα από το το μέγεθός τους – μπορεί να αντισταθμιστεί γρήγορα το κόστος καθορισμού ή προσθήκης τεχνολογίας ακριβείας κατά την παραγγελία ή την αναβάθμιση ενός τρακτέρ.
Ένα παράδειγμα αποτελεί το σύστημα καθοδήγησης, με τη μείωση της αλληλεπικάλυψης από τη χρήση του να προσφέρει δυνητικά σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων και εισροών όπως οι σπόροι και τα λιπάσματα. «Υπάρχουν όμως και άλλα οφέλη που πρέπει να κερδίσουμε. Για παράδειγμα, τα αυτοματοποιημένα συστήματα διεύθυνσης που ελέγχονται από GPS βελτιώνουν την ακρίβεια και την ασφάλεια τη νύχτα ή με χαμηλή ορατότητα. Για εργασίες σε βοσκότοπους όπως η εξάπλωση λιπασμάτων όπου τα προηγούμενα περάσματα είναι δύσκολο να ανιχνευθούν και να μετρηθούν, καθιστούν απλή την ακρίβεια της εφαρμογής», επισημαίνει ο κ. Quatraro. «Όσο πιο μεγάλη η ακρίβεια του GPS που χρησιμοποιείται τόσο μεγαλύτερα είναι τα πιθανά οφέλη που θα αποκτηθούν.
Πρακτικά, ενώ ένα συμβατικό σήμα GPS θα επιτρέψει στα συστήματα αυτόματης διεύθυνσης να κάνουν παράλληλα περάσματα αρκετά ακριβή για εργασίες όπως λιπασματοδιανομή, το σύστημα διόρθωσης RTK προσφέρει τη δυνατότητα υιοθέτησης ελεγχόμενης κίνησης, με τις ίδιες διαδρομές του τρακτέρ να χρησιμοποιούνται από έτος σε έτος, ελαχιστοποιώντας τη συμπίεση του εδάφους και μεγιστοποιώντας το δυναμικό ανάπτυξης των καλλιεργειών.
Το σύστημα αυτόματης διεύθυνσης με καθοδήγηση RTK είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για την καθιέρωση και τη διαχείριση καλλιεργειών όπως ο αραβόσιτος, το καλαμπόκι και οι ρίζες, όπου η τοποθέτηση σπόρων με ακρίβεια και η αντιστοίχιση είναι σημαντικά στοιχεία για ομοιόμορφη ανάπτυξη της συγκομιδής και είναι κρίσιμες για το ζιζάνιο.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που δίνει ο κ. Quatraro, ενός ιδιοκτήτη-χειριστή ενός μεσαίου μεγέθους τρακτέρ, όπως το Case IH Maxxum ή το Puma. «Καθορίζοντας το σύστημα AccuGuide-ready κατά την παραγγελία ενός τέτοιου τρακτέρ, αυτό θα συνοδεύεται από τα απαραίτητα ηλεκτρικά και υδραυλικά εξαρτήματα. «Τότε είναι δυνατόν είτε να καθορίστούν τα μέρη του AccuGuide, ελαχιστοποιώντας το χρόνο εγκατάστασης -το τερματικό AFS, το χειριστήριο πλοήγησης και το δέκτη AFS 372- και να παραδοθεί εγκατεστημένο στο τρακτέρ ή να τα προστεθεί αργότερα, αναφέρει ο ίδιος. Η επιλογή AccuGuide-complete σημαίνει ότι ένα νέο τρακτέρ Case IH έρχεται πλήρως εξοπλισμένο με AccuGuide από το εργοστάσιο, επιτρέποντας στον χρήστη να επωφεληθεί πλήρως από την αυτόματη καθοδήγηση από την ημέρα παράδοσης, χρησιμοποιώντας το τερματικό AFS 700 που είναι τοποθετημένο στο υποβραχιόνιο.
Ευκολότερη εργασία στο κεφαλάρι
Με τις πρόσφατες εξελίξεις της Case IH έχουν συνδυαστεί οι λειτουργίες του ανεξάρτητου συστήματος διαχείρισης κεφαλαριού HMC II και αυτόματης στροφής AccuTurn για τη δημιουργία του ενοποιημένου συστήματος διαχείρισης κεφαλαριού AccuTurn Pro, που αυτοματοποιεί πλήρως τις λειτουργίες στα άκρα και αυξάνοντας την άνεση και την αποτελεσματικότητα. Τα τρακτέρ της Case με AccuGuide μπορούν να λάβουν μια διόρθωση σήματος για την καθοδήγηση, από το σήμα EGNOS.
Η επαναληψιμότητα που παρέχεται από αυξημένα επίπεδα ακρίβειας σημαίνει επίσης ότι, για παράδειγμα, τα ίδια κομμάτια τροχιάς μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τη διανομή λιπασμάτων ή υγρής κοπριάς σε βοσκοτόπια, ελαχιστοποιώντας την φθορά του εδάφους. «Τελικά, υπάρχει μια τεχνολογία καθοδήγησης που μπορεί να αποφέρει οφέλη για τις μικρές και μεσαίες εκμεταλλεύσεις, ιδίως για εκείνες με τρακτέρ που διευθύνονται από ιδιώτες χειριστές», πιστεύει ο κ. Quatraro. «Αυτά είναι συστήματα που μπορούν να αποδώσουν σημαντικές πιθανές αποσβέσεις της επένδυσής τους», καταλήγει.