Το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτείων Αμερικής (ΗΠΑ) σταμάτησε τις παραλαβές του
παράκτιου πολεμικού πλοίου (LCS) κλάσης Freedom της εταιρείας Lockheed Martin
επικαλούμενο σχεδιαστική ατέλεια στο σύστημα μετάδοσης ισχύος του πλοίου.
Με δελτίο τύπου προς τον ισότοπο Defense News, το Ναυτικό των ΗΠΑ (US Navy)
επεσήμανε το «ελαττωματικό υλικό» στο συνδυασμένο σύστημα μετάδοσης ισχύος
(combining gear), ένα περίπλοκο σύστημα μηχανισμού μετάδοσης που μεταδίδει την
ισχύ που παράγεται από τους κινητήρες του πλοίου στο σύστημα πρόωσης με
υδροστρόβιλο και δήλωσε ότι δουλεύει πάνω στην σχεδίαση μιας επιδιόρθωσης για
τα εν ενεργεία LCS καθώς αναστέλλει την παραλαβή των νέων πλοίων.
Το LCS Freedom σχεδιάστηκε από την Lockheed Martin και κατασκευάστηκε από το
ναυπηγείο Marinette Marine της Fincantieri. Το combining gear με την αδυναμία
σχεδιάστηκε από την γερμανική εταιρεία RENK AG. Το US Navy, η Lockheed Martin
και η RENK AG εργάστηκαν μαζί για να επιδιορθωθεί το ελάττωμα, το οποίο
πιθανόν να διαρκέσει μήνες ώστε να εγκατασταθεί σε κάθε πλοίο, σύμφωνα με
ανώτατο αξιωματικό του US Navy που μίλησε υπό καθεστώς ανωνυμίας.
Η αναγνώριση του σχεδιαστικού ελαττώματος – πρόωρη αδυναμία των αναστολέων
σύμπλεξης υψηλής ταχύτητας του πλοίου- επαλήθεψε τις υποψίες του US Navy που
μετέδωσε πρώτο το Defense News τον Δεκέμβριο. Αξιωματικοί του US Navy
εξέφρασαν την βεβαιότητα, ωστόσο, πως η υπηρεσία βρίσκεται σε καλή πορεία για
να επιδιορθώσει το ελάττωμα και να επισκευάσει τα πλοία.
Με δελτίο τύπου το US Navy δήλωσε ότι εργάζεται με στόχο την μείωση του φόρτου
των κυβερνητών και να τους παρέχει τη δυνατότητα να συνεχίσουν να
εκμεταλλεύονται το πλοίο, ακόμη κι όταν το US Navy βρίσκεται εντός της
διαδικασίας ελέγχου της προτεινόμενης επιδιόρθωσης.
«Έχει εξελιχθεί μια σχεδιαστική επιδιόρθωση και βρίσκεται σε παραγωγή, την
οποία ακολουθήσουν οι δοκιμές εργοστασίου και εν πλω», γραφεί το δελτίο τύπου
του US Navy. «Το Ναυτικό αποφάσισε να εγκαταστήσει την επιδιόρθωση στα πλοία
του Στόλου».
«Η επιδιόρθωση θα εγκατασταθεί και θα δοκιμαστεί στα νέας κατασκευής πλοία
πριν το Ναυτικό παραλάβει αυτά τα πλοία. Έχουν ληφθεί μετρά για να μειωθεί ο
κίνδυνος στα εν υπηρεσία πλοία έκδοσης Freedom καθώς το Ναυτικό προχωράει
γρηγορά με την επιδιόρθωση των ελαττωμάτων και την ελαχιστοποίηση των
επιχειρησιακών επιπτώσεων».
Το τροποποιημένο combining gear θα δοκιμαστεί στο εργοστάσιο της RENK AG και
εν πλω πάνω σε ένα νέο πλοίο πριν από την αποδοχή του, δήλωσε ο Ναύαρχος Κασεϊ
Μότον, ο επικεφαλής του γραφείο ανεπάνδρωτων και μικρών πολεμικών πλοίων στην
Διοίκηση Ναυτικών Συστημάτων.
«Ο σχεδιαζόμενος επανασχεδιασμός των ελαττωματικών εδράνων θα ελεγχθεί με
αυστηρότητα τόσο στην στεριά, στις εγκαταστάσεις παραγωγής, όσο και εν πλω, σε
ένα νέας κατασκευής πλοίο, πριν γίνει αποδεκτό και εισέλθει σε υπηρεσία»,
δήλωσε ο Μοτον.
Το US Navy είπε στην Lockheed Martin πως πιστεύει ότι το ζήτημα του combining
gear ήταν ένα «κρυφό ελάττωμα», που σημαίνει πως η υπηρεσία περιμένει από την
εταιρεία να αναλάβει την ευθύνη για τις επισκευές, σύμφωνα με ανώτατο
αξιωματικού του Ναυτικού. Η Lockheed δεν έχει απαντήσει ακόμη στο US Navy και
ως στιγμής καμία συμφωνία δεν έχει επιτευχθεί σχετικά με τον τρόπο που θα
αμειφθούν αυτές οι επισκευές.
Όμως πόσο ακριβώς θα κοστίσουν αυτές οι επισκευές δεν είναι γνωστό ακόμη,
δήλωσε ο Πλοίαρχος Ντάνι Χερνάντεζ, εκπρόσωπος του υφυπουργού Ναυτικού
υπεύθυνου για την έρευνα, εξέλιξη και τις προμήθειες.
«Η αξία των επισκευών θα εξαρτηθεί από την λύση που θα εγκρίνει η κυβέρνηση»,
δήλωσε ο Χερνάντεζ.
Σε ανακοίνωση η Lockheed Martin δήλωσε ότι δεσμεύεται να επιλύσει το ζήτημα
του combining gear.
«Σε συνεργασία με το US Navy, η Lockheed Martin προωθεί με αποφασιστικότητα
την επίλυση του ζητήματος με το κιβώτιο που, επι του παρόντος, αντιμετωπίζει
το LCS κλάσης Freedom» γράφει η ανακοίνωση.
Το US Navy έχει εκδώσει λίστα περιορισμών για την κλάση Freedom η οποία
περιορίζει την εκτέλεση μερικών επιχειρήσεων από το πλοίο. Άλλη πηγή που
γνωρίζει το ζήτημα δήλωσε στο Defense News ότι όπως έχει σχεδιαστεί, μπορεί να
επιχειρεί έως 34 κόμβους ακόμη και με περιορισμούς σε διάφορες διαμορφώσεις. Η
λίστα περιορίζει συγκεκριμένες διαμορφώσεις που πιέζουν αρκετά τους
ελαττωματικούς αναστολείς σύμπλεξης, όπως επιβεβαίωσαν δυο πηγές στο Defense
News.
Το LCS κλάσης Freedom ταλανίζεται από προβλήματα που αφορούν το combining
gear, το οποίο είναι αναμφισβήτητα μια ατελής λύση κατασκευασμένη προκειμένου
να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ταχύτητας των 40+ κόμβων.
Η σειρά των ατυχημάτων με το combining gear χρονολογείται τουλάχιστον από τα
τέλη του 2015, όταν το LCS Milwaukee χάλασε κατά το παρθενικό του ταξίδι στο
λιμάνι-βάση του στο Μειπορτ στην Φλόριντα και έπρεπε να ρυμουλκηθεί στην βάση
Little Creek στο Χαμπον Ρουντς στην Βιρτζίνια. Στις αρχές του επόμενου έτους,
το LCS Fort Worth υπέστη αβαρία στο combining gear στον λιμένα όταν Ναύτες
εκκίνησαν το σύστημα χωρίς να τρέχει εσωτερικώς του ελαίο λιπάνσεως.
Ωστόσο, τα πρώτα ζητήματα, πιθανόν να μην είναι ίδια με τις αστοχίες στους
αναστολείς σύμπλεξης που υποχρέωσαν το US Navy να σταματήσει τις παραλαβές.
Στις αρχές του 2020, το LCS-9 (USS Little Rock) υπέστη βλάβη στο combining
gear, η οποία ακολουθήθηκε τον Οκτώβριο από την ζημία του LCS-7 (USS Detroit).
To Detroit διατάχθηκε να επανέλθει πίσω στην βάση του από αποστολή του στην
Λατινική Αμερική, αλλά ένα πρόβλημα ισχύος στην πορεία, ανάγκασε το US Navy να
το ρυμουλκήσει στο λιμάνι.