Του Νικολάου Αθ. Μπλάνη Αντιστράτηγου Αστυνομίας ε.α.
1. Το βιογραφικό σημείωμα (curriculum vitae, CV) αναφέρεται στο υπόβαθρο και
στις δεξιότητες ενός ατόμου. Περιέχει μια περίληψη της εργασιακής εμπειρίας
και της εκπαίδευσης. Είναι από τα πρώτα πράγματα που βλέπει ένας εργοδότης.
Ειδικότερα περιλαμβάνει τα προσωπικά στοιχεία, τις σπουδές, τη διαρκή
εκπαίδευση-κατάρτιση, την επαγγελματική εμπειρία, τις
εργασίες-μελέτες-δημοσιεύσεις, τις ξένες γλώσσες, τις γνώσεις Η/Υ, τα
ενδιαφέροντα, τα επιτεύγματα-διακρίσεις , τα ατομικά χαρακτηριστικά και τις
συστάσεις.
2. Στις σπουδές παρατίθενται με χρονολογική σειρά τι έχει κάνει. Αναφέρεται το
ακαδημαϊκό ίδρυμα, από το οποίο αποκτήθηκε κάθε τίτλος σπουδών και οι
ειδικεύσεις. Στις ξένες γλώσσες αναφέρεται η γλώσσα, το επίπεδο (άριστα,
μέτρια, καλά) ή ο τίτλος σπουδών. Η αναφορά σε CV Στρατηγού ότι… «Είναι
απόφοιτος των Σχολών Ξένων Γλωσσών Αστυνομίας και Στρατού, όπως και της
Γαλλικής Ακαδημίας Αθηνών» είναι αόριστη και εν πολλοίς παραπλανητική.
3. Στη διαρκή εκπαίδευση-κατάρτιση αναφέρεται ο τίτλος σεμιναρίου (βασιζόμενος
στη βεβαίωση σπουδών), το όνομα φορέα κατάρτισης, η χρονική διάρκεια
κατάρτισης. Οι αναφορές ότι…«Παρακολούθησε πολλαπλά εξειδικευμένα σεμινάρια,
τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, για θέματα αστυνομικού ενδιαφέροντος
και έλαβε μέρος σε Ομάδες Εργασίας, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με
αντικείμενο την τρομοκρατία, το οργανωμένο έγκλημα, την παράνομη μετανάστευση
και την επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων» ή ότι… «Μετεκπαιδεύτηκε σε Σχολές
της Αγγλίας, Αμερικής, Γερμανίας, Αυστρίας, Ιταλίας και συμμετείχε σε ομάδες
εργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης» είναι αμφότερες αόριστες, παραπλανητικές και
δεν ανταποκρίνονται στις ως άνω απαιτήσεις. Τελικά αυτοί δούλεψαν καθόλου ή
ήταν με ένα διαβατήριο στο χέρι;;;
4. Στην επαγγελματική εμπειρία αναφέρεται η χρονολογία, η θέση εργασίας, το
όνομα-είδος φορέα εργασίας και η περιγραφή εργασίας (καθήκοντα–αρμοδιότητες).
Η αναφορά Στρατηγών ότι … «Υπηρέτησε σε διάφορες μάχιμες και επιτελικές
υπηρεσίες» είναι επίσης αόριστη και παραπλανητική. Το ίδιο ισχύει και με την
απόδοση αρμοδιοτήτων και ευθύνης, που δεν αντιστοιχούν στην κατεχόμενη θέση
(π.χ. με ποιο τρόπο ο εκπρόσωπος τύπου…εξιχνιάζει το έγκλημα και εξαρθρώνει
την τρομοκρατία;;;), ή στην αναφορά ως επίτευγμα ότι… «ανέπτυξε μία σειρά από
δράσεις και πρωτοβουλίες που συνέβαλαν καθοριστικά στην καθιέρωση ενός νέου
δόγματος στον τομέα της εσωτερικής ασφάλειας». Μήπως αγνοείται η έννοια του
δόγματος αλλά και των μοντέλων αστυνόμευσης (όπως π.χ. το community
policing);;; Νέο δόγμα σημαίνει θεμελιώδης αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας και
δράσης της αστυνομίας. Η εποχούμενη περιπολία (μαζί με την πεζή), όπως η
δίκυκλη αστυνόμευση (ΔΙ-ΑΣ), αποτελεί κλασική μορφή αστυνόμευσης. Προφανώς δεν
αποτελεί νέο δόγμα, όπως και το άλλο Πρόγραμμα Ελεγχόμενης Ρεαλιστικής,
Στοχευμένης, Εμφανούς Αστυνόμευσης «Π.Ε.Ρ.Σ.Ε.Α.Σ.», που κατέληξε μάλλον
«ανέκδοτο»!!!
5. Έχουμε παρατηρήσει CV να κινείται, κατά το μεγαλύτερο μέρος του, με γενικό
και αόριστο τρόπο, για να μην πούμε ανακριβή, με παραπλανητικές αν όχι ψευδείς
πληροφορίες, που δεν ανταποκρίνεται στις αναφερόμενες απαιτήσεις,
οικειοποιούμενος σε κάποιες περιπτώσεις δράσεις άλλων (ακόμη και των τέκνων ή
συζύγου), με προφανή σκοπό να εντυπωσιάσει και να δείξει υπόβαθρο και
δεξιότητες, που αντικειμενικά δεν έχει. Και θέλει να εμφανίσει στην κοινή
γνώμη ως ορθή την επιλογή, αφού η αστυνομική κοινότητα μάλλον γνωρίζει την
πραγματικότητα. Στην περίπτωση αυτή είναι σχεδόν βέβαιο, ότι δεν θα μπορούσε
να υποστηριχθεί σε μια συνέντευξη. Υπάρχουν όμως και άλλα βιογραφικά, που
είναι σωστά (όπως π.χ. αυτό του Αρχηγού Κων/νου Τσουβάλα).
6. Πάντως, στην περίπτωση της επιλογής της ηγεσίας, το μόνο που δεν λαμβάνεται
υπόψη είναι το «βιογραφικό» (δηλ. τα στοιχεία του ατομικού βιβλιαρίου και των
φακέλων) των αξιωματικών!!! Και έχουμε περιπτώσεις, που κάποιοι ανέλαβαν
ηγεσία, ενώ δεν υπηρέτησαν καθόλου σε Αστυνομικό Τμήμα ή Τμήμα Ασφαλείας, δεν
συνέταξαν δικογραφία και δεν έκαναν σύλληψη. «Οι προαγωγές θα γίνουν
αξιοκρατικά με βάση το βιογραφικό των αξιωματικών» δήλωνε το 2015 ο Υπουργός
Γ. Πανούσης!!! Και είδαμε όλοι τη «σφαγή» που επακολούθησε και την πρόωρη
αποστράτευση ικανών αξιωματικών όπως π.χ. του Παναγιώτη Στάθη, όπως είχαμε
ξαναγράψει. Δεν μας απασχολεί τόσο η ανακολουθία λόγων και έργων, αφού έχουμε
συνηθίσει στην «πολιτική αναξιοπιστία». Ούτε έχουμε καμιά αμφιβολία ή
αυταπάτη, για το τι συμβαίνει με τις κρίσεις-προαγωγές. Το ζητούμενο είναι αν
θα τολμήσει κάποτε η Διοίκηση (Υπουργείο-Αρχηγείο) να θεσμοθετήσει κριτήρια
(μετρήσιμα), ώστε να βάλει φραγμό στην αυθαιρεσία, ως συνέπεια των πολιτικών
επιδιώξεων και της κακώς εννοούμενης διακριτικής ευχέρειας!!!