Ο στόχος της εφαρμογής της ανάλυσης δεδομένων στον κόσμο του κρασιού ήταν το επίκεντρο της 5ης επετείου του Harvard Data Science Review, του ακαδημαϊκού περιοδικού που ειδικεύεται στην ανάλυση δεδομένων.
«Ο λόγος για τον οποίο επιλέξαμε να γιορτάσουμε την πέμπτη επέτειο της επιστημονικής έκδοσης του Harvard Data Science Review με θέμα το κρασί είναι ότι από τη δική μου οπτική γωνία, το κρασί είναι εξαιρετικά δύσκολο να μελετηθεί από επιστημονική άποψη, επειδή υπάρχουν τεράστιες παραλλαγές», δήλωσε ο Xiao-li Meng, λάτρης του κρασιού και καθηγητής του Χάρβαρντ και ιδρυτικός αρχισυντάκτης του Harvard Data Science Review (HDSR), προσθέτοντας πως «η παραγωγή κρασιού περιλαμβάνει την επιστήμη, την τεχνολογία, την τέχνη, την ιστορία και τον πολιτισμό.».
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το τεύχος 40 του WineTrails
Η εκδήλωση του Χάρβαρντ ήταν ιδέα του Meng και του Don St Pierre της εταιρείας αναλυτικής AdaptEdge, όπου με την ευκαιρία αυτή, ειδικοί ανά τον κόσμο στον χώρο του κρασιού συναντήθηκαν με κορυφαίους ακαδημαϊκούς της επιστήμης των δεδομένων, της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και των οικονομικών από την Αμερική, την Ασία, την Ευρώπη και την Αυστραλία για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κόσμος του κρασιού.
«Ήθελα να φέρω τον κλάδο του κρασιού σε επαφή με επιστήμονες και ακαδημαϊκούς που ασχολούνται με τα δεδομένα για να μάθουν πώς η επιστήμη των δεδομένων μπορεί να βοηθήσει τον κλάδο του κρασιού να προσαρμοστεί σε προκλήσεις κλίματος, κατανάλωσης και άλλες προκλήσεις. Ως στατιστικολόγος και επιστήμονας δεδομένων, με ενδιαφέρει η επίλυση προβλημάτων και η εκμάθηση νέων μεθοδολογιών που μπορεί να είναι εντελώς μοναδικές για το κρασί», δήλωσε ο Meng.
Κλιματικά δεδομένα και το μέλλον του κρασιού
Αν και τα δεδομένα δεν μπορούν να λύσουν τα προβλήματα του κόσμου του κρασιού σχετικά με την κλιματική αλλαγή, μπορούν να βοηθήσουν τους αμπελοκαλλιεργητές και τους οινοποιούς να προσαρμοστούν πιο ρευστά στα ταχέως μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα.
Η Elizabeth Wolkovich, από το Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας, παρουσίασε μερικά αρκετά εκπληκτικά κλιματικά δεδομένα στην παρουσίασή της υποστηρίζοντας ότι η έννοια του terroir είναι ένας συνδυασμός συνθηκών, περιφερειακών εθίμων και πολιτισμού, καθώς και περιβαλλοντικών στοιχείων του εδάφους, του κλίματος και της περιφερειακής βιοποικιλότητας. Ο ισχυρισμός της Wolkovich είναι ότι το terroir είναι ρευστό και μεταβαλλόμενο. «Κάποια πράγματα δεν έχουν αλλάξει κατά τη διάρκεια αρκετών χιλιετιών ανθρώπινης οινοποίησης- τα εδάφη και η γεωγραφία παρέμειναν σχετικά σταθερά κατά τη διάρκεια αυτών των χιλιάδων ετών, αλλά το κλίμα έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία 40 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι αυτή η έννοια, η οποία επικεντρωνόταν σε μια στατική ιδέα, έχει αλλάξει. Τα τελευταία 40 χρόνια, το terroir του Μπορντό δεν είναι το ίδιο terroir που ήταν, και θα είναι ένα εντελώς διαφορετικό terroir τα επόμενα 20 χρόνια».
Η Wolkovich έδειξε κλιματικά δεδομένα από τα τελευταία 40 χρόνια, συγκρίνοντας τις κλασικές περιοχές με εκείνες της δυτικής ακτής των ΗΠΑ: «Η Ευρώπη έχει θερμανθεί στις θερμοκρασίες της θερινής καλλιεργητικής περιόδου σχεδόν κατά ένα ολόκληρο 20% τα τελευταία 40 χρόνια, γεγονός που δημιουργεί μια δραματική αλλαγή στο terroir.». Οι Ευρωπαίοι πρωτοπορούν επίσης με την ποικιλία, την ποικιλομορφία και τις προσαρμογές, σύμφωνα με την Wolkovich.
Το συμπέρασμα της Wolkovich ήταν ότι η προσαρμογή της ποικιλίας και η ποικιλομορφία είναι απαραίτητες για να συνεχίσουν τα κλασικά terroirs να παράγουν τα κρασιά του κόσμου. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επιλέγονται ποικιλίες που ωριμάζουν επαρκώς και μπορούν να το κάνουν αυτό, ενώ παράλληλα ξεπερνούν τους «κλιματικούς κινδύνους» – όπως ο παγετός, το χαλάζι και οι εποχικές πυρκαγές – που συνήθως συμβαίνουν κοντά στον τρύγο ή τον Σεπτέμβριο στο βόρειο ημισφαίριο.
Χρήση δεδομένων για να σπάσει ο κώδικας των κριτικών κρασιού
Η Jing Cao, καθηγήτρια στατιστικής στο Πανεπιστήμιο Southern Methodist, παρουσίασε μια μελέτη που έκανε χρησιμοποιώντας Τεχνητή Νοημοσύνη και Μηχανική Μάθηση ια να αναλύσει τα κείμενα των κριτικών κρασιού. Η Cao και η ομάδα μεταπτυχιακών φοιτητών της απέσπασαν δεδομένα 10 ετών από κριτικές του περιοδικού Wine Spectator, επειδή «η γλώσσα των κριτικών κρασιού δεν είναι μια καθημερινή γλώσσα, έχει το δικό της είδος κρυπτογράφησης», δήλωσε η Cao.
Η ομάδα του Cao εξέτασε τις κριτικές κρασιών άνω και κάτω των 90 βαθμών (πόντων) στο Wine Spectator χρησιμοποιώντας μόνο τα κείμενα των κριτικών. Με την χρήση του ML, μπόρεσαν να ανακτήσουν αξιόπιστα αποτελέσματα και να ταξινομήσουν με ακρίβεια τα κείμενα των κρασιών κάτω και πάνω από τη γραμμή των 90 βαθμών.
Όταν έψαξαν περαιτέρω για το πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη ήταν σε θέση να το κάνει αυτό αξιόπιστα, διαπίστωσαν ότι οι υπολογιστές βασίζονταν στο συναίσθημα. Τα κείμενα επισκόπησης των κρασιών που βαθμολογούνταν πάνω από 90 βαθμούς ήταν φορτωμένα με συναισθηματική ή ρομαντική γλώσσα, ενώ τα κείμενα που βρίσκονταν κάτω από αυτούς ήταν συχνά μια πιο αποστειρωμένη συλλογή περιγραφών.
Η ισχύς του συναισθηματισμού προβαλλόταν επίσης με ακρίβεια καθώς τα κρασιά βαθμολογούνταν υψηλότερα, όπως για παράδειγμα πάνω από 95 βαθμούς. Όμως η ομάδα του Cao διαπίστωσε ότι η ευγενική φύση της γλώσσας των κριτικών κρασιού το περιπλέκει αυτό, καθώς φάνηκε να υπάρχει απροθυμία να βγει ευθέως και να πει ότι ένα κρασί δεν ήταν πολύ καλό.
Η κατανόηση του κλειδιού για την αποκρυπτογράφηση του νοήματος που κρύβεται πίσω από τις κριτικές κρασιών μπορεί να απαιτεί από τους ανθρώπους, και όχι από τις μηχανές, να γνωρίζουν λίγα πράγματα για τους κριτικούς που ακολουθούν για τις αγαπημένες τους εκδόσεις.
Ανάλυση καταναλωτικών δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη
Η Cathy Huyghe, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Enolytics και απόφοιτος του Χάρβαρντ, μοιράστηκε τη δουλειά που γίνεται για να βοηθήσει τα οινοποιεία να ξεπεράσουν τις αλλαγές στα δημογραφικά χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά των καταναλωτών, καθώς οι νεότερες γενιές γίνονται πιο επιλεκτικοί καταναλωτές από τους προηγούμενους. Οι εμπορικές επωνυμίες οίνων που χρησιμοποιούν την ανάλυση δεδομένων για να τους βοηθήσουν να δουν ευκαιρίες σε σχέση με εκείνες που δεν βλέπουν ποσοτικά μετρήσιμη αύξηση του μεριδίου αγοράς τους.
«Η διαφορά μεταξύ ενός μέσου όρου πωλήσεων -2% στον κλάδο για τα οινοποιεία που δεν χρησιμοποιούν δεδομένα και τα οινοποιεία που χρησιμοποιούν την ανάλυση δεδομένων βλέπουν αυξήσεις πωλήσεων μεταξύ 5-6% και σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 17%», δήλωσε η Huyghe.
Ο Jeffrey Meisel της Constellation Brand και ο διευθύνων σύμβουλος της Total Wine, Troy Rice μοιράστηκαν τον τρόπο με τον οποίο οι μάρκες τους χρησιμοποιούν τα προφίλ των πιστών καταναλωτών τους και τα δεδομένα για να προωθήσουν καλύτερα τα προϊόντα τους στους καταναλωτές σε μια τεράστια θάλασσα επιλογών. Και οι δύο αναφέρθηκαν σε εμπειρίες και ευκαιρίες που επικεντρώνονται στην αξιοποίηση της πιστότητας των πελατών και της Τεχνητής Νοημοσύνης για την προσαρμογή των σημείων επαφής τους, τη βελτίωση του τρόπου προσέγγισης των υφιστάμενων πελατών τους για τη διατήρηση επαναλαμβανόμενων πελατών και την προσαρμογή των αλληλεπιδράσεων για την ανάπτυξη των εμπορικών τους σημάτων. Ο Meisel τόνισε τη σημασία της συλλογής δεδομένων και της σωστής ανάλυσης, καθώς οι μάρκες οίνου προσπαθούν να ευδοκιμήσουν σε μια μεταβαλλόμενη αγορά.
Πηγή: decanter.com
Κοινοποιήστε το:
Διαβάστε Επίσης