Αίσθηση έχει προκαλέσει η είδηση ότι η μεγάλη Γερμανική εταιρία MTU έχει έρθει
σε συμφωνία με την SSB, την κρατική δηλαδή αμυντική βιομηχανία της χώρας την
πώληση κινητήρων τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στο “Αltay”, το εθνικό άρμα μάχης
δηλαδή των Τούρκων.
Την ώρα που οι Ηνωμένες Πολιτείες για πρώτη φορά στην ιστορία της Συμμαχίας
προχωρούν σε κυρώσεις προς άλλο μέλος του ΝΑΤΟ και συγκεκριμένα προς την
Τουρκία για την απόκτηση και δοκιμή των Ρωσικών S-400, η Ευρώπη όχι απλά
δείχνει να κωφεύει αλλά συνεχίζει τις εξοπλιστικές “μπίζνες” με την Άγκυρα.
Το Αμερικανικο ράπισμα στον Ερντογάν παρά την απόφαση της Ένωσης για
ευθυγράμμιση με τους Αμερικανούς κάθε άλλο παρά έχει αλλάξει τη γραμμή μεγάλων
Ευρωπαϊκών κρατών όπως η Γερμανία, η Ιταλία και η Ισπανία να προχωρούν σε
εξοπλιστικές συμφωνίες με την Άγκυρα.
Αίσθηση έχει προκαλέσει τα τελευταία 24ωρα η είδηση ότι η μεγάλη Γερμανική
εταιρία MTU έχει έρθει σε συμφωνία με την SSB (Savunma Sanayii Baskani) την
κρατική δηλαδή αμυντική βιομηχανία της χώρας την πώληση κινητήρων τα οποία θα
χρησιμοποιηθούν στο “Αltay”, το εθνικό άρμα μάχης δηλαδή των Τούρκων.
Πρόκειται για ένα φιλόδοξο project της Τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, το
οποίο εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια επιχειρεί να “τρέξει” η Άγκυρα για να
προχωρήσει σε μαζική παραγωγή για τις ανάγκες του Τουρκικού στρατού αλλά και
εξαγωγή σε φίλιες χώρες όπως το Πακιστάν και το Αζερμπαιτζάν.
Η SSB είναι η κρατική εταιρία σε βάρος της οποίας οι ΗΠΑ επέβαλαν τις
κυρώσεις με βάση το νόμο CAATSA και μάλιστα περιέλαβαν και τα τέσσερα
κορυφαία στελέχη της εταιρίας με πρώτο τον πρόεδρό της Ismail Demir. Μόνο
τυχαίο δεν φαίνεται να είναι ότι ο γιος του Ismail Demir, Omer Demir είναι
τα τελευταία χρόνια διευθυντής πωλήσεων της Γερμανικής εταιρίας MTU. Οι
Αμερικανοί επέβαλαν μεταξύ άλλων στον Ismail Demir «πάγωμα» των περιουσιακών
του στοιχείων και μπλοκάρισμα της βίζας για τις ΗΠΑ.
Πρόκειται για την ίδια εταιρία από την οποία η Άγκυρα έχει προμηθευτεί
κινητήρες τόσο για τις Τουρκικής κατασκευής κορβέτες “MILGEM” όσο και για τα
αυτοκινούμενα πυροβόλα ‘’FIRTINA’’ τα οποία όπως πρόσφατα είχαμε αναφέρει
όπως ανακοίνωσε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Χουλουσί Ακάρ εξακολουθεί να
παραλαμβάνει το Τουρκικό πυροβολικό και θα συνεχίσει τους επόμενους μήνες.
Ταυτόχρονα, συνεχίζεται χωρίς να έχει αλλάξει το παραμικρό το μεγάλο
ναυπηγικό πρόγραμμα έξι Γερμανικών υποβρυχίων “214” για λογαριασμό του
Τουρκικού πολεμικού ναυτικού. Παρά τις καθυστερήσεις όπως υποστηρίζει η
Άγκυρα το πρώτο από τα έξι υποβρύχια “PIRI REIS” είναι σχεδόν έτοιμο και θα
παραληφθεί μέσα στους επόμενους μήνες.
Καμία διαφοροποίηση παρά την συνεχή Τουρκική προκλητικότητα δεν υπάρχει και
στα υπόλοιπα εξοπλιστικά προγράμματα που αφορούν οπλικά συστήματα τα οποία
αποκτά η Άγκυρα από Ευρωπαϊκές χώρες. Η κακασκευή του
ελικοπτεροφόρου-αεροπλανοφόρου “ANADOLU” βασισμένο στο Ισπανικό “HUAN
CARLOS” προχωρά όπως και όλες οι συμφωνίες που έχουν κάνει Ιταλικές εταιρίες
με την Άγκυρα. Ήδη τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας ATR παραδίδονται
κανονικά στην Τουρκία.