Ξενέρωσαν οι Έλληνες ναύαρχοι με την αμερικανική πρόταση όπως μεταφέρθηκε από
στέλεχος της Lockheed Martin, σε συνέντευξή του.
Η Αθήνα από την πρώτη στιγμή τόνισε ότι η ελληνική πλευρά θα δώσει μεγάλη
βαρύτητα στα πλοία ενδιάμεσης λύσης που θα περιλαμβάνονται στις προτάσεις των
μνηστήρων, ώσπου να κατασκευαστούν οι τέσσερις νέες ελληνικές φρεγάτες.
Πλοία ενδιάμεσης λύσης για την ώρα περιλαμβάνουν μόνο οι προτάσεις των Άγγλων
και των Ολλανδών.
Αντίθετα Αμερικανοί και Γάλλοι δεν δίνουν (σ.σ. για την ώρα) πλοία ενδιάμεσης
λύσης, λόγω άρνησης των ναυάρχων τους. Bέβαια αυτό αν συμβεί θα συμβεί με
συμφωνία απευθείας με την αμερικανική κυβέρνηση.
Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, αξιωματούχος της Lockheed
Martin έκανε λόγο για εκσυγχρονισμό τεσσάρων ελληνικών φρεγατών (σ.σ. εκτός
της αγοράς των τεσσάρων αμερικανικών MMSC) ενώ οι Γάλλοι προτείνουν η πρώτη
Belharra να κατασκευαστεί στην Γαλλία, ώστε να έρθει γρήγορα στην Ελλάδα (σ.σ.
ούτε λόγος για πλοία ενδιάμεσης λύσης).
Την ίδια ώρα, Ολλανδοί και Άγγλοι έχουν κάνει μέχρι στιγμής τις πιο σοβαρές
προτάσεις – Επαγγελματίες, λένε στο sportime.gr πηγές του ΓΕΕΘΑ.
Οι Ολλανδοί και οι Άγγλοι έχουν κλέψει τις εντυπώσεις με την σοβαρότητα των
προτάσεών τους, όχι μόνο αναφορικά με την ποιότητά των πλοίων που προσφέρουν
αλλά και για τον επαγγελματισμό των στελεχών τους.
Μάλιστα στο ΓΕΕΘΑ η συγκεκριμένη διαφορά των δύο αυτών προτάσεων με τις
υπόλοιπες που έχουν φτάσει, δεν έχει μείνει ασχολίαστη.
Η προσέγγιση Βρετανών και Ολλανδών (σ.σ. τυχαία η σειρά) απέχει παρασάγγας στο
πεδίο του επαγγελματισμού, σημειώνεται με νόημα.
Η ολλανδική πρόταση παίζει γερά στις προτιμήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, με
τους Ολλανδούς να περιλαμβάνουν στην πρότασή τους τέσσερις SIGMA 11515 και δύο
Karel Doorman ως πλοία ενδιάμεσης λύσης για την Ελλάδα.
Τα δύο πλοία που οι Ολλανδοί προσφέρουν στην Ελλάδα είναι τα HNLMS Van Speijk
(F828) και HNLMS Van Amstel (F831) τα οποία παραδόθηκαν στο Ολλανδικό Ναυτικό
το Σεπτέμβριο του 1995 και τον Μάιο του 1993 αντίστοιχα.
Οι ολλανδικές φρεγάτες θα περιλαμβάνουν, σύμφωνα με πληροφορίες, 16 κυψέλες
κάθετης εκτόξευσης τύπου Mark 48 VLS για 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους Sea
Sparrow και οκτώ αντιπλοικούς πυραύλους RGM-84 Harpoon.
Σύμφωνα με τους Ολλανδούς, άνθρωποι της Damen επισκέφθηκαν «όλα τα σχετικά
ναυπηγεία στην Ελλάδα, όπου οι έρευνές μας έδειξαν ότι το SIGMA θα μπορούσαν
να κατασκευαστούν (σ.σ. στην Ελλάδα) χρησιμοποιώντας την εμπειρία μας
παγκοσμίως».
«Οι έρευνές μας επικεντρώθηκαν επίσης στην τοπική αλυσίδα εφοδιασμού», ανέφερε
στο navalnews.com ο αξιωματούχος της Damen Naval, Pieter Heijboer.
«Επειδή η κατασκευή ενός πλοίου όπως το Sigma και η παροχή υποστήριξης κατά τη
διάρκεια της υπηρεσίας του πλοίου είναι σημαντική, οι τοπικοί προμηθευτές
είναι επίσης απαραίτητοι για την επιτυχία του προγράμματος», σημείωσε.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η αποστολή των Ολλανδών έγινε υπό άκρα μυστικότητα.
H βρετανική πρόταση αφορά στην αγορά τεσσάρων φρεγατών Type 31 με κόστος 2
δισ. ευρώ ενώ οι Βρετανοί προσφέρουν ως πλοία ενδιάμεσης λύσης δύο Type 23.
Οι Type-31 προορίζονται για την αντικατάσταση των 13 φρεγατών Type-23 του
Βασιλικού Ναυτικού της Μεγάλης Βρετανίας ενώ η ναυπήγησή τους θα αρχίσει το
2023.
Το συνολικό κόστος της πρότασης των Βρετανών για τις Type 31 είναι κάτω από
500 εκ. ευρώ ενώ σε εξαγωγική διαμόρφωση το πλοίο θα διαθέτει 32 θέσεις
εκτόξευσης βλημάτων σε σύστημα εκτόξευσης ΜΚ41.