Στη διεθνή διαδικτυακή τουριστική έκθεση “TTR virtual” 2021 , που πραγματοποιήθηκε από τις 18 έως τις 21 Φεβρουαρίου 2021 στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας, συμμετείχε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με το δικό της «εικονικό» περίπτερο.
Η Ρουμανία, παραδοσιακά, αποτελεί σημαντική αγορά-στόχο για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι Ρουμάνοι επιλέγουν την περιοχή για τις διακοπές τους.
Λίγους μήνες πριν από το άνοιγμα της τουριστικής αγοράς και ενόψει της θερινής περιόδου, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με τη συμμετοχή της στην ψηφιακή έκθεση “TTR”, στόχευσε στη διεκδίκηση μεγαλύτερου μεριδίου της ρουμάνικης τουριστικής αγοράς, καθώς η χρονιά αναμένεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Μέσω προγραμματισμένων εικονικών (virtual) επαφών με μεγάλα τουριστικά γραφεία της Ρουμανίας, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάστηκε ως προορισμός που καλύπτει όλες τις θεματικές μορφές τουρισμού. Στην προβολή της Περιφέρειας δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στα πρωτόκολλα και στις διαδικασίες που θα εφαρμοστούν με στόχο τη διασφάλιση και προστασία της υγείας του κάθε επισκέπτη. Με δεδομένο ότι η εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού για τον κορονοϊό εξελίσσεται δυναμικά, ήδη τα ξενοδοχεία έχουν λάβει τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα ασφαλείας και προετοιμάζονται βάσει αυτών για την καλοκαιρινή περίοδο.
Αναφορικά με το διμερές άνοιγμα του τουρισμού, ήδη προγραμματίζονται συζητήσεις μεταξύ Ελλάδας-Ρουμανίας προκειμένου να τεθούν οι διαδικασίες σε τεχνικό επίπεδο σχετικά με τους εμβολιασμούς και τα πρωτόκολλα ανάμεσα στις δύο χώρες.
Από την πλευρά του ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) ελπίζει ότι, με τους εμβολιασμούς σε όλη την Ευρώπη να είναι σε εξέλιξη, στο δίμηνο Απριλίου-Μαΐου θα εκτιμηθεί και η πορεία της τουριστικής χρονιάς το 2021 για την Ελλάδα. Οι αεροπορικές εταιρίες και οι μεγάλοι Tour Operators εμφανίζουν μία κοινή στρατηγική στο να σχεδιάσουν ένα πλάνο πτήσεων από και προς την Ελλάδα, με τη σεζόν να ξεκινά μεν αργά αλλά και να επεκτείνεται μέχρι και τον Νοέμβριο.
«Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προετοιμάζεται και ήδη σχεδιάζεται μια στρατηγική για την επόμενη μέρα της πανδημίας, που αλλάζει το τουριστικό αφήγημα στην περιοχή. Επικαιροποιούνται οι δράσεις απέναντι στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις της αγοράς στο επόμενο διάστημα έχοντας μελετήσει προσεκτικά τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά της προώθησης της περιοχής μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού» δήλωσε σχετικά ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος.
Σε μία γενική εικόνα για την “TTR virtual 2021”, που είναι το πρώτο γεγονός στο ημερολόγιο εκθέσεων του 2021, η κίνηση κρίνεται ως ικανοποιητική, με 32.916 συνολικούς επισκέπτες, 127 εκθέτες και 25 ελληνικές συμμετοχές μέσω του ΕΟΤ και με την παρουσία επαγγελματικών φορέων και ιδιωτών από την Πιερία και τη Χαλκιδική.