Μια φαρσοκωμωδία που αναδεικνύει στο μέγιστο βαθμό την κατάντια του ελληνικού ποδοσφαίρου.
Κωμωδία, τρελό θηριοτροφείο, αβεβαιότητα, στο έλεος, ανάμεσα σε δύο κόσμους, το τέλος, όλα λάθος. Αυτοί είναι μερικοί από τους τίτλους που δίνουν ποδοσφαιριστές της Super League 2 για την κατηγορία, στην οποία αγωνίζονται στην ταινία «ΧΑΟΣ», το ντοκιμαντέρ που παρήγαγε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αμοιβόμενων Ποδοσφαιριστών και Ποδοσφαιριστριών. Μέσα σε τρία επεισόδια περιγράφεται για πρώτη φορά περιγράφει η κατάσταση στη δεύτερη εθνική κατηγορία μέσα από τα μάτια των ίδιων των πρωταγωνιστών.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΤΡΕΪΛΕΡ
Το ντοκιμαντέρ χαρακτηρίστηκε ως γροθιά στο στομάχι. Γιατί οι συνθήκες που βιώνουν οι παίκτες μπορεί να είναι λίγο ως πολύ γνωστές, οι λεπτομέρειες όμως είναι πραγματικά ανατριχιαστικές. Είναι ένα πρωτάθλημα που βάσει των δηλώσεων των πρωταγωνιστών απαξιώνεται όλο και περισσότερο, θεωρείται από τις χειρότερες κατηγορίες πανευρωπαϊκά, όλα βρίσκονται στον αέρα, άλλα λένε και άλλα κάνουν, δεν υπάρχουν έσοδα, αθλητές μένουν απλήρωτοι, παίζουν ανασφάλιστοι και καλύπτουν από την τσέπη τους χειρουργεία μετά από τραυματισμούς, δεν υπάρχουν υποδομές, δεν υπάρχουν συνολικά οι συνθήκες που πρέπει να διέπουν μια επαγγελματική κατηγορία. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι παίκτες λιποθυμούσαν από την πείνα, άλλοι έκαναν δεύτερες δουλειές για να τα βγάλουν πέρα, ενώ κάποιοι παραδέχονται πως ακολούθησαν συνεδρίες ψυχοθεραπείας για να αντέξουν.
Και μέσα σε όλα αυτά, μιλάμε για μία κατηγορία που από τον περασμένο Ιούλιο ερευνάται από την Ιντερπόλ για στημένους αγώνες (σ.σ. έκανε έφοδο σε παράγοντες, κατήσχεσε τηλέφωνα, υπολογιστές αλλά και χρηματικά ποσά), στη μάχη που δίνει η διεθνής αρχή, προκειμένου να «χτυπήσει» μαζικά το παράνομο στοίχημα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, καθότι οι έρευνες έχουν επεκταθεί σε Αυστρία, Σουηδία, Σλοβενία, Σλοβακία και Τσεχία. Με απλά λόγια, κάποιοι αποκομίζουν τεράστια κέρδη μέσω του παράνομου στοιχήματος, τρώνε και πίνουν στην υγειά των κορόιδων, δηλαδή των ποδοσφαιριστών.
Ταξίδι μέσω Τουρκίας
Σε αυτήν τη φαρσοκωμωδία εντάσσεται και η είδηση που προέκυψε το Σάββατο από ανάρτηση του Μακεδονικού, ο οποίος μη μπορώντας να ταξιδέψει στη Λέσβο για το ματς με τον Αιολικό, στη Μυτιλήνη, για τη 2η αγωνιστική του B’ ομίλου της Super League 2, επέλεξε μια εναλλακτική οδό, μέσω… Τουρκίας.
Το παιχνίδι είχε οριστεί αρχικά Σάββατο, η ομάδα της Νεάπολης Θεσσαλονίκης όμως δεν κατάφερε να βρει εισιτήρια για να ταξιδέψει αεροπορικώς ή με πλοίο και έτσι έπεισε τη λίγκα να οριστεί το παιχνίδι το μεσημέρι της Δευτέρα (2/10, 13:30), προκειμένου να βγει ο προγραμματισμός. Οι Θεσσαλονικείς ισχυρίζονται, ότι ο Αιολικός δεν ήταν ιδιαίτερα θερμός στην αλλαγή ημερομηνίες, κάτι που επιβεβαιώνεται από λεσβιακά, αθλητικά ΜΜΕ, τα οποία αποδίδουν τη στάση της τοπικής ομάδας στην ιστορικότητα του παιχνιδιού (θα παίξει στη Β’Εθνική στην έδρα του μετά από 37 χρόνια) και στο εργάσιμο της ημέρας.
Σημειωτέον, ότι την προηγούμενη Τετάρτη (27/9) είχε αναβληθεί για τρίτη φορά το Αιολικός-Αναγέννηση Καρδίτσας, αφού η θεσσαλική ομάδα δεν μπόρεσε να μεταβεί στο νησί εξαιτίας των πλημμυρών που χτύπησαν το γεωγραφικό διαμέρισμα και όλα δείχνουν ότι η αναμέτρηση της 3ης φάση του Κυπέλλου Ελλάδας θα κριθεί εξωγηπεδικά εις βάρος της Αναγέννησης.
Οι λόγοι της ταλαιπωρίας
Τί συνέβη και ο Μακεδονικός επέλεξε να ταξιδέψει μέσω άλλης χώρας; Το Sportdog έψαξε το θέμα για να αποκτήσει πιο βαθιά αντίληψη των συνθηκών. Υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση για Λέσβου μέσω Θεσσαλονίκης, αλλά και Καβάλας. Από τη συμπρωτεύουσα υπάρχει δρομολόγιο 1 φορά την εβδομάδα τις μη τουριστικές εποχές (Ιούνιο με Αύγουστο έχει 3) και το ταξίδι διαρκεί 10 ώρες και 7 λεπτά. Από το λιμάνι της Καβάλας υπάρχουν 1 με 2 δρομολόγια την εβδομάδα (4 φορές σε τουριστικές εποχές) και το ταξίδι διαρκεί 9 ώρες και 42 λεπτά. Ωστόσο οι άνθρωποι του Μακεδονικού απέφυγαν το ταξίδι δια θαλάσσης, καθώς στο πλοίο δεν υπάρχουν καμπίνες και δεν ήθελαν να υποβάλλουν τους ποδοσφαιριστές σε τέτοια ταλαιπωρία πριν από ένα παιχνίδι πρωταθλήματος.
Ο Μακεδονικός θα κάνει την ίδια διαδρομή για την επιστροφή στη Θεσσαλονίκη, καθότι υπήρχε η δυνατότητα να ταξιδέψει ακτοπλοϊκώς με καμπίνα. Ωστόσο το βραδινό καράβι από Λέσβο έπιανε Πειραιά και όχι στη συμπρωτεύουσα, οπότε η ομάδα θα καλείτο να ταξιδέψει και αεροπορικώς, κάτι που θα σήμαινε ακόμα μεγαλύτερη ταλαιπωρία.
Γι’αυτούς τους λόγους επιλέχθηκε η διαδρομή μέσω Τουρκίας, με το ταξίδι να διαρκεί μαζί με τις στάσεις 10 ώρες και 45 λεπτά. Ο Μακεδονικός ξεκίνησε στις 11:15 το πρωί του Σαββάτου από τη Θεσσαλονίκη και έφτασε στις 22:15 στο Αϊβαλί όπου διανυκτέρευσε. Το πρωί της Κυριακής πήρε στις 09:00 το πρωί το καράβι για Μυτιλήνη, προπονήθηκε σε βοηθητικό γήπεδο του Αιολικού. Το μεσημέρι της Δευτέρας είναι ορισμένο το παιχνίδι και αμέσως μετά ξεκινά το ταξίδι της επιστροφής με τον ίδιο τρόπο.
Κοινός παρονομαστής τα οικονομικά
Θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά; «Αν η ομάδα είχε πλήρη οικονομική άνεση θα πήγαινε και με τσάρτερ. Με τι έσοδα όμως να κάνει τέτοιο ταξίδι;», ανέφεραν στον Sportdog άνθρωποι που ανήκουν στο περιβάλλον του συλλόγου. Οπότε οι παράγοντες που ώθησαν τον Μακεδονικό στην επιλογή της συγκεκριμένης διαδρομής ήταν, εκτός από ζητήματα προγραμματισμού, και (κυρίως) οικονομικοί, κάτι που δείχνει σε μεγάλο βαθμό πόσο… πονεμένη ιστορία είναι η Super League 2.
Ακούγεται οξύμωρο, αλλά τον Ιούνιο που μας πέρασε, ο ιδιοκτήτης του Μακεδονικού, Παύλος Ανδρώνης, ο οποίος είναι και ιδιοκτήτης γνωστού μιντιακού ομίλου στη Θεσσαλονίκη, είχε βάλει σε δηλώσεις του πολύ ψηλά τον πήχη για τη φετινή σεζόν (χωρίς να περιγράφει βέβαια τους στόχους) ενώ την περασμένη αγωνιστική περίοδο η ομάδα του έδινε μάχη επιβίωσης στην κατηγορία, τερματίζοντας στην 8η θέση. Όλοι όμως έχουν δικαίωμα στο όνειρο και κάθε διοίκηση έχει τον τρόπο της για να «φτιάχνει» τους οπαδούς της ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες. Είναι απορίας άξιον όμως το κατά πόσο ενδιαφέρθηκε η διοργανώτρια αρχή να λυθεί το ζήτημα της μετακίνησης.
Πρωτοδιδάξας ο Πανθρακικός
Για να μη δαιμονοποιήσουμε την κατάσταση, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε, ότι ο Μακεδονικός δεν είναι η πρώτη ομάδα που έκανε το συγκεκριμένο δρομολόγιο για να παίξει στη Μυτιλήνη. Πρωτοδιδάξας ήταν ο Πανθρακικός, η επαγγελματική ομάδα του οποίου τον Δεκέμβριο του 2016 είχε ακολουθήσει την ίδια διαδρομή (μιμούμενη την Κ20 του συλλόγου) για να παίξει στη Λέσβο, κόντρα στην Καλλονή, για τη Football League, όπως ονομαζόταν τότε η Β’ Εθνική.
Παρότι το ταξίδι βγήκε πιο οικονομικά για την ομάδα του νομού Ροδόπης, οι λόγοι που επέλεξε το συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν ήταν οικονομικοί. Οι θρακιώτες επέλεξαν αυτήν τη δίοδο, καθώς οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είχαν παραλύσει εξαιτίας της απεργίας των ναυτικών με αποτέλεσμα να υπερφορτωθούν με επιβάτες οι αερογραμμές. Και πάλι τότε το παιχνίδι είχε διεξαχθεί μεσημέρι (στις 13:30 όπως και τώρα), προκειμένου ο Πανθρακικός να επιστρέψει έγκαιρα (και πάλι) μέσω Τουρκίας στην Κομοτηνή.
Η προετοιμασία της Καλλονής
Αν πάμε τον χρόνο πίσω, θα ανακαλύψουμε, ότι και η Καλλονή είχε ακολουθήσει διαδρομή μέσω Τουρκίας, όχι όμως για παιχνίδι πρωταθλήματος ή Κυπέλλου, αλλά για την προετοιμασία της στο Πράβετς της Βουλγαρίας, το οποίο βρίσκεται βορειοανατολικά της Σόφιας. Η ομάδα της Λέσβου αναχώρησε τον Αύγουστο του 2011 ακτοπλοϊκώς και μέσω Τουρκίας έφτασε στην Ξάνθη, όπου διανυκτέρευσε, πριν περάσει τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα την επόμενη ημέρα.
Μπορεί η ανάρτηση του Μακεδονικού στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για το ταξίδι, να χαρακτηρίστηκε ως «αυτοσαρκασμός» και να εξυμνήθηκε για το χιούμορ της, δείχνει όμως ένα ακόμα σημάδι της κατάντιας, στην οποία έχει περιέλθει η Super League 2. Αποτελεί εθνική ντροπή μια ελληνική ομάδα να μην μπορεί να ταξιδέψει σε νησί του Αιγαίου για να αγωνιστεί και επιλέγει εναλλακτική οδό την Τουρκία. Ιδιαίτερα αυτήν την εποχή, που η γειτονική χώρα έχει δείξει, ότι γλυκοκοιτάζει ελληνικές θάλασσες μέσω του δόγματος της «Γαλάζιας Πατρίδας» και του τουρκολιβυκού μνημονίου θα έπρεπε άπαντες να είναι περισσότερο προσεκτικοί. Και φυσικά να βρίσκονται λύσεις μέσω συνεργασίας και συνεννόησης, μεταξύ των ομάδων και της διοργανώτριας αρχής και άλλων φορέων ή αρχών, για να αποφεύγονται κινήσεις που εκθέτουν και τη χώρα…
ΠΗΓΗ: Sportdog.gr