Τη διαφωνία της στην οριζόντια μείωση των βασικών αποδοχών εκφράζει μέσω ανακοίνωσής της η ΔΑΚΕ ΕΛΤΑ, αν και όπως τονίζει, οι κυβερνητικές αποφάσεις για τα ΕΛΤΑ είναι στη σωστή κατεύθυνση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
“Στον απόηχο των τελευταίων εξελίξεων, αισθανόμαστε ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να επικοινωνήσουμε με κάθε συνάδελφο Ταχυδρομικό, προκειμένου αφενός να γίνει απολύτως κατανοητή η στάση μας, και αφετέρου οι θέσεις μας να αποτελέσουν μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος. Εξάλλου, όλοι γνωρίζουν ότι όταν κάποιοι «επένδυαν» στα προβλήματα, εμείς με υπευθυνότητα διεκδικούσαμε λύσεις.
Οι απόψεις μας αναφορικά με το παρόν και το μέλλον του Ομίλου ΕΛΤΑ είναι διαχρονικά σταθερές, ήταν και παραμένουν απολύτως ξεκάθαρες.
Κατ’ αρχήν: Το 2017 διαφωνούσαμε τεκμηριωμένα ως ΔΑΚΕ ΕΛΤΑ συνολικά στη λογική της ΟΡΙΖΟΝΤΙΑΣ μείωσης του βασικού μισθού ύψους 12%, συνεχίζουμε και σήμερα να διαφωνούμε ως ΔΑΚΕ – ΑΝΑΝΕΩΣΗ στην οριζόντια μείωση των βασικών αποδοχών κατά 12 + 8 = 20%.
Το να συμφωνείς σήμερα ενώ το 2017 διαφωνούσες, δεν μπορεί παρά μόνο να σημαίνει ότι διαφωνούσες τότε γιατί θεωρούσες τη μείωση μικρή! Δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλη ερμηνεία…
Επίσης, το να υπάρχει Παράταξη που ενώ είχε δεχθεί και είχε στηρίξει τις μειώσεις του χθες για να «σώσει» –ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ– το Ταχυδρομείο, σήμερα να καταψηφίζει και να μην το «ξανασώζει», είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργο, όπως και η ανακολουθία της θέσης που πήραν στο Δ.Σ. της Εταιρείας (υπερψήφισαν) και στο Δ.Σ. της ΠΟΣΤ (καταψήφισαν).
Θεωρούμε, λοιπόν, ότι η Κυβέρνηση ορθά έχει προκρίνει τη διάσωση του ΕΛΤΑ με εφαρμογή φιλελεύθερων εργαλείων και λύσεων, και όχι με πισωγυρίσματα τύπου «Ενιαίου Μισθολογίου» που παραπέμπουν σε «επανακρατικοποιήσεις», που κάποιοι περιέργως διαδίδουν.
Σε αυτό το πλαίσιο, δικαιολογίες παρατάξεων μειοψηφίας π.χ. «ψηφίσαμε για να μην πάμε στο Ενιαίο» είναι προφανώς ανυπόστατες παραποιώντας έτσι και τις ίδιες τις Κυβερνητικές προθέσεις. Μόνη της η μονοπαραταξιακή πλειοψηφία (20 στους 35) αρκούσε για να συναινέσει το Συνδικάτο. Εντάξει, όταν εκλείπουν τα επιχειρήματα, επιστρατεύεται το «παραμύθι» που πρέπει να έχει και «δράκο»… Όσο, όμως, κι αν προσπαθούν «στα παραμύθια και στους δράκους τους» δεν θα μας εμπλέξουν.
Ξεκαθαρίζουμε πως καταψηφίσαμε τις οριζόντιες μειώσεις γιατί δεν λήφθηκε καμία ειδική μέριμνα/ρήτρα εξαίρεσης για τους σχετικά νεότερους συναδέλφους – θύματα του «μνημονιακού παγώματος» της εξέλιξης του χρονοεπιδόματος. Ταυτόχρονα, όπως και το 2017 έτσι και τώρα, δεν εξετάστηκαν εναλλακτικοί τρόποι μείωσης του μισθολογικού κόστους στη βάση ενός ευρύτερου ολιστικού μεταρρυθμιστικού – εξυγιαντικού σχεδίου για την επιχειρησιακή αναδιοργάνωση του ΕΛΤΑ.
Στοιχεία αυτού του σχεδιασμού έπρεπε να μας είχαν αναλυθεί δίνοντας το στίγμα και το αποτύπωμα των Κυβερνητικών στοχεύσεων και δεσμεύσεων επικρατώντας των όποιων μυωπικών πρακτικών για απλή εξασφάλιση της «πλειοψηφίας των 20».
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Οι Κυβερνητικές αποφάσεις για τα ΕΛΤΑ είναι στη σωστή κατεύθυνση με το κρίσιμο ζήτημα να έγκειται στην ολοκληρωμένη εφαρμογή και έγκαιρη υλοποίησή τους. Μετά από πολλά-πολλά χρόνια κάποια Κυβέρνηση, εν προκειμένω η Κυβέρνηση ΝΔ – Κυριάκου Μητσοτάκη, ασχολείται επιτέλους με τη διάσωση του ιστορικότερου Οργανισμού στη Χώρα, που εδώ και καιρό βουλιάζει υπό την πίεση χρόνιων παθογενειών και στρεβλώσεων.
Όμως, εμείς ως σοβαρή συνδικαλιστική Παράταξη, είμαστε υποχρεωμένοι να διακρίνουμε μεταξύ «ρύθμισης» και «πράξης» διεκδικώντας ολοκληρωμένα και όχι αποσπασματικού χαρακτήρα μέτρα. Τα «πανηγύρια» επομένως, που τείνουν να γίνουν θεσμός όλα αυτά τα χρόνια στον ΕΛΤΑ και που, από καιρού εις καιρόν, «τον σώζουν», δεν μας αφορούν.”
Γνωρίζουμε τις δυσκολίες του εγχειρήματος. Το οικονομικό ύψος των προβλημάτων, απαιτεί κεφάλαια που υπερβαίνουν κατά πολύ τα εξαγγελθέντα, και επίσης είναι δεδομένο ότι υπάρχει και σοβαρό ζήτημα στενότητας των χρονικών περιθωρίων, εντός των οποίων πρέπει να αποκατασταθεί η «κανονικότητα» στα οικονομικά του ΕΛΤΑ.
Εμείς πάντως ως Παράταξη, πέρα και έξω από επαναστατικές γυμναστικές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες θα παραμείνουμε στην πλευρά που υπηρετούσαμε πάντα: ΤΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΥ.