FIRTINA: Μόνο τα τρία πρώτα νέα Storm II θα έχουν γερμανικούς κινητήρες ενώ
για τα υπόλοιπα οι Τούρκοι… ψάχνονται για λύση.
Σκοπός των Τούρκων ήταν να αναβαθμιστούν 140 πυροβόλα μέχρι το 2025, όμως τώρα
ψάχνουν να βρουν αξιόπιστο κινητήρα να τους φορέσουν.
Σύμφωνα με τους Τούρκους για τα υπόλοιπα 137 Storm II «υπάρχουν δύο
διαφορετικές λύσεις που προωθούνται» αναφορικά με τον κινητήρα τους.
Mία από τις σκέψεις τους είναι να στραφούν στους κινητήρες των αμερικανικών
M60 τα οποία διαθέτουν οι Τούρκοι στην ισραηλινή έκδοση των M60T.
Η Τουρκία διαθέτει 170 M60T.
TA EΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΤΣΕΡ ΘΑ ΔΙΑΛΥΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ
Τα γερμανικά «πάντσερ» που διαθέτει η Ελλάδα στον Έβρο δεν αφήνουν κανένα
περιθώριο αντίδρασης στους Τούρκους.
Το PzH-2000 ή Panzerhaubitze 2000 είναι γερμανικό αυτοκινούμενο πυροβόλο των
155 χιλ. το οποίο κατασκευάζεται από τις εταιρείες Krauss-Maffei και
Rheinmetall στην Γερμανία και είναι από τα καλύτερα συμβατικά όπλα στον
κόσμο.
Το γερμανικό «πάντσερ» το είχε ζητήσει η Τουρκία από τους Γερμανούς να το
κάνουν συμπαραγωγή, όταν όμως το Βερολίνο αρνήθηκαν τότε ή Άγκυρα στράφηκε
στην παραγωγή του T-155 FIRTINA.
Το PzH μπορεί να εφοδιαστεί μέσω του συστήματος επανεφοδιασμού πυρομαχικών
έως και 60 βλήματα με την βοήθεια των γεμιστών, σε 12 λεπτά. Το μέγιστο
βεληνεκές που μπορεί να εκτοξεύσει με απλό πυροσωλήνα είναι 30.000 μ. (30
χλμ), ενώ με πυρομαχικά HERA, μπορεί να φτάσει έως και τα 40.000 μ (40 χλμ).
Τα ελληνικά PzH-2000 είναι εφοδιασμένα με σύστημα ενδοεπικοινωνίας WISPR και
σταθμούς ασυρμάτου ΤRC-9300 της Intracοm, βελτίωση που δεν έχουν ούτε τα
γερμανικά.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΓΙΑ ΤΑ FIRTINA
Το FIRTINA είναι κατώτερο όσον αφορά στην δύναμη πυρός, την κίνηση εκτός
δρόμου ενώ έχει σημαντικά χαμηλότερη προμήθεια πυρομαχικών.
Το PzH επιτυγχάνει δώδεκα βολές σε ένα λεπτό και 20 γύρους σε περίπου δύο
λεπτά, ενώ το FIRTINA επιτυγχάνει 2-4 γύρους σε δύο λεπτά. Το FIRTINA είναι
κατώτερο όσον αφορά στην δύναμη πυρός, την κίνηση εκτός δρόμου ενώ έχει
σημαντικά χαμηλότερη προμήθεια πυρομαχικών.
Eπίσης, σύμφωνα με πληροφορίες τα τουρκικά FIRTINA έχουν αρκετά προβλήματα
στο αυτόματο σύστημα επανεφοδιασμού (σ.σ. πολλές φορές γίνεται χειροκίνητα)
καθώς και στην επικοινωνία του πληρώματος.